Mer lanserer i Tyskland

I dag er en stor og viktig dag i Mer sin historie - som utvider og går videre inn i Europa - nærmere bestemt Tyskland!

Mer fornybar energi og mer elektromobilitet for Europa

– Som en del av Mer-konsernet fremmer vi energi- og transportovergangen ikke bare i Tyskland, men i hele Europa, sier Günter Fuhrmann, administrerende direktør i Mer Solutions GmbH.

– Tyskland opplever for tiden en elektrifiseringsboom for biler. Mer enn noen gang er bilparker en viktig spak for å elektrifisere veitrafikken og redusere CO2-utslipp. Derfor vil vi fortsette å tilby innovative produkter og tjenester spesielt skreddersydd for flåter.

Mer lanserer i Tyskland 3

Mer Solutions GmbH (tidligere eeMobility), som spesialist i 360 ° ladeløsninger for flåtekunder, vil være spesielt oppmerksom på behovene til selskaper og bedriftseiere og vil ivareta området for ikke-offentlig lading innen Mer Group . Mer Germany GmbH (tidligere E-WALD) vil dekke elektromobilitet for private og bedriftskunder som tjenesteleverandør og operatør av et offentlig og semi-offentlig ladningsnett og deling av elbiler.

– Med Mer blir de over 1000 ladepunktene våre en del av et europeisk ladingnettverk, sier Anton Achatz, administrerende direktør i Mer Germany GmbH.

-Med umiddelbar virkning drar kundene våre fordel av et enda bredere utvalg av løsninger for alle områder av butikken. Sammen med våre europeiske partnere vil vi fortsette å utvide ladeinfrastrukturen fra wallboxes til hyperchargers og gjøre bærekraftig mobilitet håndgripelig.

-Våre økologiske eCarSharing-løsninger avrunder porteføljen, og som en del av delingsøkonomien støtter vi allerede energi- og transportovergangen. Med vår digitale plattform har brukerne tilgang til Europas største bildelingsnettverk, legger Otto Loserth, administrerende direktør i Mer Germany GmbH.

Mer lanserer i Tyskland 1
Mer lanserer i Tyskland 2

Ett selskap – høye ambisjoner

– Vi tror det som tok 10 år i Norge å etablere, vil ta kortere tid i større økonomier, som for eksempel Tyskland. Derfor er vi posisjonert her for å ta del i veksten og utviklingen, sier Kristoffer Thoner, CEO i Mer Gruppen og fortsetter

– Å bringe enda et flott land i Mer-familien betyr at vi kan utnytte vår innsats og synergier fremover – for å skape det beste og mest kundeorienterte EV-ladeselskapet i Europa.

Om Mer Tyskland

Bedrifter i dag står overfor utfordringen med å realisere energi- og transportomslag. Mer sin visjon er at kunder skal lade sine elektriske kjøretøy med 100 prosent ren energi overalt. På denne måten reduserer bedriftene sitt økologiske fotavtrykk og konverterer sine bilparker til elektrifiserte stasjoner individuelt og kostnadseffektivt. Som en ledende leverandør av ladeløsninger, gir Mer ikke bare flåtekunder, men også sluttforbrukere den komplette ladeinfrastrukturen for drift av elektriske og hybridbiler. Med et offentlig ladenettverk med mer enn 21.000 ladestasjoner i Europa, kan både bedriftskunder og private kunder stole på Mer. Tjenestene inkluderer planlegging, maskinvare, installasjon og drift av ladestasjonene samt levering av tjenester via våre egne apper og portaler – og alt dette med medvind fra Statkraft, den største produsenten av fornybar energi i Europa. Så Mer følger veien til den virkelige mobiliteten og energiovergangen

Les mer om Mer Tyskland

Om Statkraft

Mer er 100 % eid av Statkraft, som har over 125 års erfaring med produksjon av fornybar energi og over 4500 ansatte i 17 land. I dag forsyner den rene energien fra Statkraft Mer sine ladestasjoner over hele Norge, og bidrar til å kutte CO2-utslipp og til en mer bærekraftig framtid. Mer Norway er et av Norges ledende ladeselskaper som er eiet av Statkraft.

Les mer om Statkraft

Fordi vi vil n

• Energispørsmål

• mer group
  • elbil
  • elektrisk mobilitet
  • hurtiglading
  • mer norge
  • ev
  • mer uk
  • mer sverige
  • mer tyskland

Mer Norway er et av Norges ledende ladeselskaper som er eiet av Statkraft og tilbyr lading hjemme, langs veien, på jobb og mens du handler. Mer Norway sine samarbeidspartnere er blant annet Coop Norge, Olav Thon Gruppen, Burger King og Steen&Strøm. Når du lader på en av Mer sine offentlige ladestasjoner, lader du bilen med 100% ren fornybar energi fra Mår Kraftverk i Telemark, fordi vi kjøper strøm med opprinnelsesgaranti.

Monique Berntsen

Pressekontakt Head of Brand and Communication