Mer Norge, Volvo Cars og Polestar med spennende samarbeid

Mer Norge, Volvo Cars og Polestar inngår samarbeid for å gjøre hverdagen som elbilist enda enklere! Avtalen med Volvo Cars innebærer at Volvo sine kunder får et eksklusivt tilbud på hjemmelader, samt en eksklusiv rabatt i Mer sitt landsdekkende ladenettverk som kommer i tillegg til Mer sine allerede gode kundefordeler og rabatter. For Polestar sine kunder, innebærer avtalen samme eksklusive rabatt i Mer sitt landsdekkende ladenettverk.

Totalløsning til Volvo-kunder

– Vi ønsker å gjøre det enkelt å være elbilist, enten man er hjemme eller langs veien. Med tilbudet til Volvo sine kunder går vi nå ut til privatmarkedet, noe vi synes er veldig spennende og vi gleder oss til å skape gode kundeopplevelser dem sammen med Volvo Cars, sier Ole Henrik Hannisdahl, CEO i Mer Norge.

Samarbeidet kommer til å forenkle hverdagen for Volvo sine kunder som får et eksklusivt tilbud om Smart ladeboks hos Mer Norge, samtidig som de får tilgang til Mer sitt landsdekkende ladenettverk og ytterligere 10% på lading i det offentlige ladenettverket.

– Volvo Cars’ mål er å forandre det fragmenterte ladelandskapet til en ladeopplevelse som er enkel for kunden. Dette skal vi få til ved å tilrettelegge for en integrert ladeplattform og enkel tilgang til de største ladenettverkene, sier Erik Trosby, PR- og kommunikasjonssjef i Volvo Car Norway AS.

Fordi de aller fleste lader bilen sin hjemme, har Mer Norge og Volvo Cars inngått et samarbeid, slik at lading hjemme blir så enkelt som mulig. Det eksklusive tilbudet inkluderer en smart ladeboks og tilhørende installasjon og kan bestilles i forbindelse med online kjøp av elbil hos Volvo.

-Vi ser frem til å samarbeide med Volvo Cars og til å kunne tilby deres kunder en totalløsning hjemme, som kompletteres med en god rabattavtale i vårt utbredte offentlige ladenettverk, sier Hannisdahl.

Gode priser for Polestar-kunder

For Polestar sine kunder innebærer avtalen samme eksklusive rabatt i Mer sitt landsdekkende ladenettverk.

– Avtalen med Polestar sikrer kundene tilgang på et utbredt ladenettverk som får en eksklusiv rabatt hos oss. Vi gleder oss til å samarbeide med Polestar som har mange av de samme verdiene som oss, sier Hannisdahl.

– For oss er det ikke nok å ha en elektrisk bil som er miljøvennlig, vi jobber også med hvordan vi kan produsere vår første helt klimanøytrale bil – fra produksjon til den er på veien. Det å gå i sømmene på produksjon og produktet på denne måten, betyr at vi naturligvis også er observante på energien som brukes for å lade bilene våre. Derfor er vi ekstra stolte av å inngå en fordelsavtale med Mer, som leverer 100% fornybar energi, sier Alexander Hørthe, Daglig leder i Polestar Norge om avtalen.

Om Volvo-avtalen

Som Volvo-kunde vil du i slutten av kjøpsprosessen av bil hos Volvo, få tilbud om Smart ladeboks fra Mer, der drift og installasjon er inkludert. Tilbudet på Smart ladeboks hjemme er tilgjengelig for Volvo-kunder i perioden 1. juli 2021 – 30. juni 2022.

Rabattavtalen med 10% rabatt i hele Mer Norge sitt ladenettverk er tilgjengelig for alle Volvo-kunder med elbil, og gyldig fra man registrerer avtalen og ett år frem i tid.

Om Polestar-avtalen

Rabattavtalen med 10% rabatt i hele Mer Norge sitt ladenettverk er tilgjengelig for alle Polestar-kunder med elbil, og gyldig fra man registrerer avtalen og ett år frem i tid.

Mer Norge

Volvo Cars

Volvo Car Norway AS er et heleid datterselskap av Volvo Car Group. Våre 44 ansatte holder til på Fornebu, vest for Oslo sentrum. Vi er i et sterkt partnerskap med våre 48 uavhengige Volvo-forhandlere over hele Norge, alle med en felles målsetning om å skape Volvo-unike kundeopplevelser. Volvo er et av bilbransjens sterkeste merker, med solid posisjon i Norge. I 2020 ble det registrert 9412 nye biler fra Volvo i Norge, som utgjør en markedsandel på 6,7 prosent.

Polestar

Polestar er et uavhengig Svensk premium elektrisk bilmerke etablert av Volvo Cars og Geely Holding etablert i 2017. Polestar har spesifikke teknologiske og tekniske synergier med Volvo Cars og drar nytte av betydelige stordriftsfordeler som et resultat. Selskapet har hovedkontor i Gøteborg, Sverige, og er tilstede og på veien i ti globale markeder i Europa, Nord Amerika og Kina. I 2021 utvider Polestar til åtte nye markeder i Europa, vest Asia og Oseania.

• Energispørsmål

• elektrisk mobilitet
  • samarbeid
  • volvo
  • polestar
  • elbil
  • mer norge
  • hurtiglading

Mer Norway er et av Norges ledende ladeselskaper som er eiet av Statkraft og tilbyr lading hjemme, langs veien, på jobb og mens du handler. Mer Norway sine samarbeidspartnere er blant annet Coop Norge, Olav Thon Gruppen, Burger King og Steen&Strøm. Når du lader på en av Mer sine offentlige ladestasjoner, lader du bilen med 100% ren fornybar energi fra Mår Kraftverk i Telemark, fordi vi kjøper strøm med opprinnelsesgaranti.

Monique Berntsen

Pressekontakt Head of Brand and Communication