Blomster for Ukraina

Blomster for Ukraina

Mester Grønn kundene har bidratt med kr 838 640 til Frelsesarmeens arbeid i Ukraina.

Krigen i Ukraina gjør stort inntrykk på den norske befolkningen, og både privatpersoner og bedrifter har engasjert seg i hjelp til Ukraina, i landene rundt og i Norge.

Mester Grønn og Frelsesarmeen har brukt sitt partnerskap til å hjelpe. I en periode på 4 uker har Mester Grønn solgt buketter hvor 100% av fortjenesten har gått til Frelsesarmeens arbeide i Ukraina og med ukrainske flyktninger. Buketten var designet i ukrainske farger som også har vært naturlig matchende for årstiden. Salget har gått over all forventning og vi har ved hver leveranse solgt 100% av det vi har hatt tilgjengelig.
- En begrensning både i råvarer og produksjonskapasitet har gjort at vi ikke har klart å møte den store etterspørselen etter denne populære buketten, sier blomsterhandler Erling Ølstad. Buketten har vært tilgjengelig i alle våre 140 butikker fra Alta til Kristiansand.
Blomsterkundene har ikke bare vist at de tar vare på blomster og liker å ha det pent rundt seg, men også at de har omsorg for mennesker som virkelig trenger det.

Kommunikasjonssjef Geir Smith-Solevåg i Frelsesarmeen uttaler at han er dypt grepet over engasjementet for flyktningene organisasjonen møter landet rundt.
–Buketten til Mester Grønn har bidratt til å gjøre publikum oppmerksom på det flyktningarbeidet Frelsesarmeen gjør i Norge, men også i Ukraina og i landene rundt, hvor utfordringene som krigen skaper er store. En gave på over 800.000,- gjør en stor forskjell, sier Smith-Solevåg.

–Mester Grønn har som visjon å skape glede. I Europa foregår det grusomheter som kontinentet ikke har sett siden andre verdenskrig. Kan vi sammen med Frelsesarmeen bidra til å gjøre situasjonen bare litt bedre, så er det en glede, uttaler Ølstad.

Mester Grønn er Norges største heleide blomsterkjede med 137 butikker fra Alta i nord til Kristiansand i sør.  Vår visjon er å skape glede i alle hjem, Ved å tilby et stort utvalg av friske blomster hver dag gjennom hele året, forsøker vi å gjøre akkurat dette. Hos Mester Grønn treffer du mange blide medarbeidere, både i butikk og på telefon, som er klare til å hjelpe deg med tips og idéer, kjøpt og bestillinger.