Therese Johaug, Ragnhild Haga, Ingvild Flugstad Østberg, Therese Johaug og Mari Eide frontet årets Rosa sløyfe-aksjon for Mester Grønn.

Millionbidrag til Rosa sløyfe-aksjonen med skijentene på laget

Rosa sløyfe-aksjonen er over for i år, og Mester Grønn kan overføre hele 3 millioner kroner til Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

Målet med årets Rosa sløyfe-aksjon har vært å vise solidaritet med de som rammes av brystkreft og samle inn penger til brystkreftforskning. Hver dag får ni kvinner i Norge beskjed om at de har fått brystkreft. Alle disse er ulike, og ingen får nøyaktig den samme kreftsvulsten. Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon skal gå til forskning på persontilpasset brystkreftbehandling. Alle skal ha tilbud om best mulig behandling, men ikke alle skal ha den samme behandlingen.

Skijentene oppfordret alle til å bli med på laget
Skijentene har de siste årene samarbeidet med Mester Grønn for å skape økt oppmerksomhet rundt saken, og i år var det Therese Johaug, Ragnhild Haga, Ingvild Flugstad Østberg og Mari Eide som frontet kampanjen.

Under forberedelsene til kampanjen fikk skijentene møte Karine Slørdahl, som for ti år siden ble operert for brystkreft, og i dag er kreftfri. Karine delte sin sterke historie om hvordan det var å få en kreftdiagnose som småbarnsmor, og hvor viktig det har vært for henne å ha et lag av gode støttespillere rundt seg.Historien gjorde sterkt inntrykk og skijentene er glade for at de har fått være med og gi sin støtte til Rosa sløyfe-aksjonen. Livet er skjørt og brutalt og kan snu veldig fort, og kreft er noe som kan ramme alle, sier Ingvild Flugstad Østberg.

– Rosa sløyfe er en av årets viktigste kampanjer hos Mester Grønn, og vi er veldig glade for at vi kan overføre 3 003 750 kroner til aksjonen. Skijentene har inspirert oss til å jobbe sammen som et lag, og jeg er veldig stolt av den innsatsen våre medarbeidere har gjort for å bidra i kampen mot brystkreft, sier Erling Ølstad, administrerende direktør i Mester Grønn.

Langvarig samarbeidspartner

Mester Grønn har støttet aksjonen siden 2009 og har hittil samlet inn over 20 millioner kroner til den viktige brystkreftforskningen. – Tusen takk til alle kunder som har kjøpt Rosa sløyfe-produkter og støttet en veldig viktig sak, avslutter Ølstad.

Mester Grønn er Norges største heleide blomsterkjede med 130 butikker fra Alta i nord til Kristiansand i sør.  Vår visjon er å skape glede i alle hjem, Ved å tilby et stort utvalg av friske blomster hver dag gjennom hele året, forsøker vi å gjøre akkurat dette. Hos Mester Grønn treffer du mange blide medarbeidere, både i butikk og på telefon, som er klare til å hjelpe deg med tips og idéer, kjøpt og bestillinger.