Microsoft kårer årets partnere

Nyhet   •   jul 13, 2017 13:37 CEST

På årets partnerkonferanse Inspire i Washington DC, med over 17.000 deltakere, har Microsoft utnevnt 19 partnere i ulike kategorier, som blant annet årets partner på digital transformasjon, årets nykommer og årets programvarehus.

I Norge har Microsoft mer enn 2.000 partnere, som igjen bistår over 100.000 små og mellomstore bedrifter. På Microsofts årlige globale partnerkonferanse Inspire ble det mandag offentliggjort hvilke partnere som har utmerket seg i ulike kategorier i året som gikk.

- Microsoft er et partnerdrevet selskap med et robust partner-økosystem. Partnerne spiller en viktig rolle i å hjelpe organisasjoner over hele verden med digital transformasjon. Derfor er vi opptatt av å hedre de beste eksemplene på hva partnerne har oppnådd, forteller Kimberly Lein-Mathisen, administrerende direktør i Microsoft Norge.

Vinnerne av årets partnerpriser er som følger:

• Årets partner – Skill
  • Årets beste kundetilfredshet – Lillevik
  • Årets partner på digital transformasjon – Sopra Steria
  • Årets Azure-partner – Lumagate
  • Årets dataplattform og analyse-partner – Avanade
  • Årets Windows 10-partner – Intility
  • Årets Surface-partner – Atea
  • Årets Office 365-partner – Skill
  • Årets Skype for Business-partner – Evry
  • Årets Dynamics 365-partner – EG Norge
  • Årets Dynamics CRM Online-partner - Skill
  • Årets nykommer – InfoWorker Consulting AS
  • Årets P-seller – Bjørn Erik Moe
  • Årets lisenspartner – Crayon
  • Årets kurspartner – Glasspaper
  • Årets Service Provider-partner – Atea
  • Årets distributør – ALSO
  • Årets SMB-partner – Dustin
  • Årets programvarehus – eSmart Systems

Drives av partnere

I følge en studie fra Harvard Business Reviewtror 80% av alle verdens selskaper at deres bransje kommer til å endres som følge av nye digitale trender. Nesten halvparten tror at forretningsmodellen de bruker i dag kommer til å være utdatert i 2020. Oppsiden er at 86% av respondentene i studien ser på digital transformasjon som en mulighet heller enn en trussel. Selskaper i alle bransjer ser i dag etter hjelp til å gjennomgå digital transformasjon for å endre produkter, optimalisere drift, forbedre kommunikasjonen med kunder og å styrke sine ansatte.

Microsoft har vært et partnerdrevet selskap i over 40 år, og mer enn 95% av selskapets kommersielle inntekter kommer gjennom det robuste og stadig voksende partner-økosystemet. På verdensbasis er mer enn 17 millioner mennesker ansatt hos Microsoft-partnere. I dag har Microsoft mer enn 64.000 partnere, og tallet er stadig økende: bare i fjor økte antall partnere med 30%.

Microsoft tilbyr teknologi, ressurser og programmer for partnerne slik at de kan drive innovasjon og vokse. Partnerne er i sentrum av den digitale transformasjonen som skjer i verden i dag, der de hjelper selskaper i alle bransjer til suksess.

Om Microsoft Inspire

På Microsofts årlige partnerkonferanse, Inspire (tidligere World Partner Conference, WPC) får Microsofts partnere tilgang til viktige markedsførings- og forretningsstrategier, og informasjon om spesifikke kundeløsninger som er laget for å hjelpe partnerne med å lykkes i markedet. De får mulighet til å lære mer om områder som salg og ny teknologi, og er det ideelle stedet der partnerne kan skaffe seg verdifull kunnskap fra likesinnede og fra Microsoft. Mer informasjon om Microsoft Inspire kan du finne på https://partner.microsoft.com/inspire

Microsoft (Nasdaq "MSFT" @microsoft) er et verdensledende teknologiselskap som tilbyr produktivitetsløsninger og plattformer. Selskapet setter mobilitet og skytjenester først, og har som misjon å gi alle mennesker og virksomheter verktøyene de trenger for å oppnå mer.