Microsoft Norge kårer årets partnere

Nyhet   •   mar 01, 2019 08:37 CET

Torsdag 28. februar utnevnte Microsoft Norge årets partnere 2018 i 10 ulike kategorier. Fra årets data & AI-partner til årets ildsjel, se alle vinnerne her.

I Norge har Microsoft mer enn 1700 partnere, som igjen bistår både små og store, private og offentlige bedrifter med å innovere med teknologi. Under en høytidelig middag til ære for det viktige arbeidet partnerne gjør, ble det offentliggjort hvilke partnere som har utmerket seg i ulike kategorier i året som gikk.

– Microsoft er et partnerdrevet selskap og vi er avhengig av gode partnere som driver frem innovasjon og digital transformasjon hos norske virksomheter. Deres suksess er vår suksess. Derfor ønsker vi å hedre de beste eksemplene på hva partnerne har oppnådd, forteller Kimberly Lein-Mathisen, administrerende direktør i Microsoft Norge.

Vinnerne av årets partnerpriser er som følger:

• Årets Modern Workplace-partner – Crayon
  • Årets sikkerhetspartner – Innofactor
  • Årets Business Applications-partner – Avanade
  • Årets Data & AI-partner – Crayon
  • Årets Azure-parter – Atea
  • Årets innovasjonspartner – Acando
  • Årets partner på digital transformasjon – Sopra Steria
  • Årets digitaliseringspartner for SMB – Lillevik
  • Årets hederspris – Ståle Hansen, Cloudway og Olav Tvedt, Innofactor
  • Årets ildsjel – Ida Bergum, Avanade

Driver digitalisering og innovasjon

Selskaper i alle bransjer ser i dag etter hjelp til å endre produkter, optimalisere driften, forbedre kommunikasjonen med kunder og å styrke sine ansatte, ved bruk av teknologi. En ny studie av EY som ser på norske selskapers skymodenhet, viser at litt over halvparten av respondentene ønsker å flytte hele eller deler av virksomheten deres over i skyen i løpet av 2019. En undersøkelse av Microsoft (Kunstig intelligens i Europa: Norge) viser at to tredjedeler av norske bedriftsledere tror kunstig intelligens vil skape nye forretningsmodeller i virksomheten deres. Partnerne er avgjørende for å akselerere norske virksomheters digitale transformasjon.

Microsoft har vært et partnerdrevet selskap i over 40 år, og mer enn 95% av selskapets kommersielle inntekter kommer gjennom det robuste og stadig voksende partner-økosystemet. På verdensbasis er mer enn 17 millioner mennesker ansatt hos Microsoft-partnere, og har over 1700 norske partnere. Microsoft tilbyr teknologi, ressurser og programmer for partnerne slik at de kan drive innovasjon og vokse.