Sunn is På Pinne

Sunn is På Pinne

På Pinne er Norges kanskje minste og kuleste pinneis-leverandør. Fra det lille utsalgsstedet på Sukkerbiten i Oslo eller fra den gjenkjennelige gule trallen sin selger de skikkelig god is laget kun av naturlige og plantebaserte råvarer.

Sammen med to venner startet Petter Johnsen På Pinne for to år siden, og i sommer selger de mange tusen sunne pinneis fra butikken i Oslo eller fra den gule tralla på festivaler rundt om i hele Norge.

– Det hele handler om å ha det gøy og om å lage skikkelig god is. Vi har alltid vært opptatt av å velge smakfulle, naturlige og plantebaserte råvarer. Vi ønsker å ta vare på planeten vår og tenke mer bærekraftig. Derfor er plantebasert livsstil veien å gå, og Alpro en perfekt aktør å samarbeide med, sier Petter Johnsen i På Pinne.

I sommer er flere av isene fra På Pinne basert på Mandeldrikk fra Alpro. Om du ikke får tatt en tur innom Sukkerbiten i Oslo, kan du prøve deg på sommerens bestselger fra På Pinne hjemme;

Mandel- og espresso-is På Pinne
I denne mandel- og espresso-isen har vi valgt å bruke dadler som søtning, dadler gir en litt tykkere konsistens og fungerer utmerket sammen med en god, fruktig kaffe.

Til ca 10 pinneis:
50 ml espresso
150 g dadler
5 dl Alpro mandeldrikk
½ ss mandelpasta (kan sløyfes)

Fremgangsmåte:

• Brygg 50 ml espresso eller sterk kaffe om du ikke har espresso tilgjengelig. Avkjøl kaffen i kjøleskapet noen timer før du heller den sammen med de andre ingrediensene.
  • Fjern stenene fra dadlene ha de i en blender, tilføy mandeldrikk, espressoen og mandelpasta (kan sløyfes) og blend på høy hastighet til alle ingrediensene er godt blandet sammen og dadlene er finkuttet.
  • Hell blandingen over i ispinneformer og sett i fryseren til de er helt gjennomfrosset.

Tilsett gjerne grovhakkede nøtter og ha i nederst i formene før du heller i blandingen om ønskelig.

Før servering kan du gjerne dyppe isen i smeltet sjokolade, eller en kald kopp kaffe for en spennende tvist.

Dette bør være nok is til å slukke kaffesuget for deg og dine venner – i alle fall en god stund fremover!

Om Alma
Alma Norge AS er en betydelig leverandør av økologisk mat og produkter i varekategoriene melkefritt/plantebasert, glutenfritt, vegetar og livsstil. Vi leverer til dagligvare-, helsekost- og storhusholdningsmarkedet.