FØRSTE 12V BATTERIDREVNE LODDEBOLT I SYSTEMLØSNING

Loddebolten blir rask varm, og opprettholder optimal temperatur selv ved krevende bruk.

De fleste av dagens loddebolter har sine ulemper. Ukontrollert temperatur, lang oppvarmingstid og/eller begrenset mobilitet, etter hvilken energikilde de får varmen fra. Milwaukee har nå laget en loddebolt som eliminerer disse.

Den batteridrevne loddebolten M12 SI kombinerer ytelsen og temperaturkontrollen til stasjonære loddestasjoner med bærbarheten i gassdrevne loddebolter.

– Mulighetene i M12™-teknologien gjør det mulig for oss å levere en loddebolt som eliminerer frustrasjoner ved dagens verktøy av denne typen. Maksimalt operativ, men uten ulempene, sier Product Manager Tobias Jönsson hos Milwaukee Tool.

Den nye M12 SI blir raskt varm. Den oppnår driftstemperatur i løpet av bare 20–30 sekunder. Dermed blir nedetiden mellom oppgavene minimal.

REDLINK PLUS™-elektronikken overvåker temperaturen på spissen for effektivitet ved krevende applikasjoner. Dette forhindrer overoppheting og skade på ledninger. En varmeindikator varsler brukere når verktøyet er klart til bruk og trygt å legge bort igjen.

Når loddebolten er slått på, blinker LED-lyset grønt for å indikere at oppvarming pågår. Når loddetemperatur er oppnådd, skifter lyset til fast grønt. Spissen fortsetter å øke temperaturen til den oppnår maksimal temperatur på 400 °C. Når jobben er gjort og loddebolten er slått av, lyser LED-lyset rødt inntil verktøyet er blitt så avkjølt at det kan legges bort uten fare.

M12 SI har et tre trinns dreibart hode. Dette gjør det mulig for brukeren å låse verktøyet i flere retninger, for å tilpasse det til hver enkelt oppgave. Dette hodet gir sammen med verktøyets slanke utforming og LED en enestående tilgang og synlighet for lodding på trange steder.

Nyheten M12 SI er kompatibel med hele M12™-systemet. Det består nå av over 70 profesjonelle trådløse verktøy for effektivitet, produktivitet og bærbarhet. Med introduksjonen av M12 SI og den nylig lanserte varmepistolen M18 BHG tilbyr Milwaukee® nå en komplett løsning for reparasjon av ledninger.

Spesifikasjoner

Milwaukee M12™ loddebolt (M12 SI-201C)

• Varmeeffekt: 90 watt
  • Oppvarmingstid: 20–30 sekunder
  • Utskiftbare spisser: Meisel og spiss
  • LED-lys: Ja
  • Driftstid: 50 minutter (2,0 Ah REDLITHIUM-ION™-batteri)
  • Lengde: 294 mm
  • Vekt: 0,5 kg

Leveres med et 2,0 Ah-batteri, lader, spiss, meisel og etui.

Leveres også uten batteri og lader (M12SI-0)

Se en video som viser bruken av loddebolten M12 eller finn nærmeste butikk på www.milwaukeetool.no

• Entreprenørskap

• loddebolt
  • powertools
  • kompakt
  • elverktøy
  • batterier
  • batteri
  • verktøy
  • redlink_plus
  • m12_si
  • m12
  • batteridrevet
  • batteridreven

OM MILWAUKEE®

For over 90 år siden ble det første Milwaukee-verktøyet laget i Wisconsin, USA. Siden har Milwaukee fokusert på én ting: å produsere det beste og mest slitesterke verktøyet for profesjonelle brukere. I dag er Milwaukees navn forbundet med produkter av høy kvalitet, med lang levetid og høy pålitelighet.

Hos Milwaukee er heavy duty mer enn bare en del av slagordet. Det er et løfte om å tilby det beste til profesjonelle brukere. Milwaukees ingeniører utvikler ikke bare verktøy. De utvikler verktøy som løser oppgaven bedre, raskere, sikrere og mer pålitelig.

Tobias Jönsson

Pressekontakt Trade Product Manager Milwaukee Powertools +46 702 261 906