MILWAUKEE ONE KEY™ ER NØKKELEN TIL DIN DIGITALE ARBEIDSPLASS

Milwaukee® introduserer ONE-KEY, den første digitale platform for profesjonelt elverktøy. Med markedsledende verktøyelektronikk kombinert med en app og et web-grensenitt vil ONE-KEY™ gi profesjonelle brukere et nytt nivå av kontroll og informasjons-tilgjengelighet. Dette vil revolusjonere produktiviteten på arbeidet i og rundt byggeplassen og vil fundamentalt endre måten profesjonelle håndverkere bruker sine verktøy på.

“Den første fasen består av 3 banebrytende funksjoner som øyeblikkelig kommer til å påvirke produktiviteten: verktøykontroll, verktøybeholdning og verktøyrapportering”

"Mulighetene med ONE-KEY ™ er nesten uendelige, og når elektronikken allerede er integrert i verktøyet, vil operativsystemet gi flere og flere muligheter til å tilpasse maskinene perfekt til brukernes preferanser - med noen få klikk på smarttelefonen. Kontrollmulighetene i appen og det web-baserte grensesnittet vil bare bli fler og fler - og vi vil for første gang kunne introdusere flere og flere gratis funksjoner til et verktøy, selv lang tid etter kjøpet "sier Thomas Møller, Trade Product Manager i Milwaukee Powertools Nordic.

Den sentrale byggesteinen i ONE-KEY™ teknologien - Verktøykontroll vil allerede være tilgjengelig i mars 2016 med lanseringen av den nye M18 FUEL™ bor og skrutrekker som kommuniserer trådløst med ONE-KEY™ gjennom app og webgrensesnittet. Med den gratis appen kan brukerne på sekunder justere hastighet og dreiemoment på f.eks. slagskrutrekkeren sin så den er satt opp perfekt for oppgaven. For oppgaver som krever mange gjentakelser er dette en revolusjonerende teknologi som kan løse oppgaver på byggeplassen mye mer presist og øke produktiviteten betraktelig.

"Når man tenker på hvor mange skruer, bolter, bor og materialer som krever ulike nivåer av hastighet og dreiemoment, og mengden av tilbakevendende oppgaver brukerne gjennomgår på en arbeidsdag, blir det ekstremt tidsbesparende å lagre sine egendefinerte innstillinger for hver oppgave - som overføres fra appen til verktøyet i løpet av sekunder, sier Thomas Møller.
Verktøykontroll vil gi brukeren den ultimate kontroll over sine verktøy, slik at han kan gjøre alle de små justeringer som i løpet av en travel arbeidsdag vil gjøre en stor forskjell.

erktøybeholdning er den andre funksjonen som er tilgjengelig via
ONE-KEY™ appen og webgrensesnittet, og gir sentral styring og oversikt over virksomhetens beholdning av verktøy og utsty. I likhet med resten av ONE-KEY™ plattformen er også administrasjon av verktøy og utstyr helt gratis å bruke man kan legge til alt tenkelig utstyr på tvers av produsent og merke. Siden all informasjon blir lagret i nettskyen og synkroniseres trådløst, vil det være enkelt å dele informasjon mellom kontoret og arbeidsstedet om f.eks. hvor forskjellig utstyr er plassert. Når all informasjon kan lagres på verktøyets online profil, Inkludert. kjøpskvitteringer, servicehistorikk og mer, vil det også være et flott verktøy for å holde oversikt over utgifter og å lage budsjett.

ONE-KEY™ kan lastes ned allerede nå til iOS og Android eller brukes fra www.milwaukeetool.no/ONE-KEY.I andre kvartal 2016, vil Verktøyrapportering bli en del av ONE-KEY™ funksjonene samtidig med lanseringen av M18™ FORCE LOGIC™ pressverktøyene. Gjennom trådløs kommunikasjon med verktøyet kan brukeren generere detaljerte rapporter som f.eks. viser antall gjennomførte sykluser ved en gitt oppgave. I tillegg vil brukeren få fult overblikk over når det er tid for service og/eller kalibrering av verktøyet, noe som vil ha avgjørende betydning for verktøyets driftssikkerhet og generelle levetid.

Om Milwaukee

For 90 år siden ble det første Milwaukee-verktøyet laget i Wisconsin i USA. Siden da har Milwaukee fokusert på én visjon: å produsere de beste og mest slitesterke elektriske verktøyene til profesjonelle brukere. I dag er Milwaukee et navn som forbindes med produkter av den høyeste kvalitet, lengste levetid og største pålitelighet som kan kjøpes for penger. Hos Milwaukee er Heavy Duty mer enn en del av et motto. Det er et løfte om å tilby det beste til profesjonelle brukere. Milwaukees ingeniører skaper ikke bare verktøy. De skaper verktøy som løser oppgaven bedre, raskere, sikrere og mer pålitelig. Verktøy som aldri svikter deg. Verktøy som står distansen ut

• Entreprenørskap

• batterier
  • elverktøy
  • kompakt
  • powertools
  • one-key
  • verktøyrapportering
  • verktøykontroll
  • verktøybeholdning

Techtronic Industries (TTI) er en ledende leverandør av elektrisk verktøy til forbrukere og profesjonelle innenfor for konstruksjons- og byggebransjen. Som den nest største aktør på verdensmarkedet er TTI leveringsdyktige i totalløsninger på elverktøy og har et sterkt fokus på kvalitetsmerker og innovative produkter. TTI’s brede vifte inkluderer høykvalitets elverktøy fra Milwaukee, AEG og Ryobi samt hagemaskiner fra Homelite.

Thomas Møller

Pressekontakt Marketing Communication Manager Milwaukee +45 22 91 90 34