Mitsubishi Electric Europe B.V. styrker klimaanleggvirksomheten sin i Norge.

Mitsubishi Electric Europe B.V. styrker klimaanleggvirksomheten sin i Norge.

Mitsubishi Electric Europe B.V kjøper opp den norske klimaanleggdistributøren MIBA

24. juni 2015 – Mitsubishi Electric Corporation kunngjør i dag at deres datterselskap i Europa, Mitsubishi Electric Europe B.V, har underskrevet en avtale om oppkjøp av alle aksjene i MIBA AS, deres norske distributør av utstyr til klimaanlegg. Oppkjøpet gjøres for å styrke selskapets tilstedeværelse i det norske markedet.

Klimaanleggmarkedet har de senere årene vokst i takt med den kontinuerlig sterke veksten i den norske økonomien. Samtidig har det vært etterspørsel etter klimaanlegg med lavt energiforbruk. Det forventes også at etterspørselen etter varmepumper for varmtvannsberedning vil stige.

Masahiko Konishi, produktmarkedsføringssjef i Europa for klimaanleggsystemer ved Mitsubishi Electric sier: "Ved å innlemme MIBA i Mitsubishi Electric tar vi et stort skritt fremover med tanke på å utvide virksomheten vår innen klimaanlegg i Norge. Deres ekspertise og store kunnskap om det norske markedet gjør det mulig for oss å vokse, og vi ønsker dem velkommen ombord."

MIBA har solgt utstyr til klimaanlegg fra Mitsubishi Electric i Norge i snart 25 år. Gjennom teknisk ekspertise og kundevennlig oppfølgingsservice har de gradvis vunnet fotfeste i markedet.

Ved å tilegne seg MIBA og deres fremragende salgskunnskaper og omfattende salgsnettverk sikter Mitsubishi Electric mot å utvide sin virksomhet innen klimaanlegg i Norge. Dette vil sikre nye kunder og forsterke båndene til eksisterende kunder. Med et omsetningsmål på rundt 36 millioner euro innen 2018 i det norske klimaanleggmarkedet vil Mitsubishi Electric bidra til energieffektivisering i Norge gjennom å levere energi- og ressursbesparende produkter.

Øystein Brenna

Pressekontakt Salgsdirektør 901 18 576

Pressekontakt Avdelingsleder Chiller Climaveneta 97 05 00 40

Mitsubishi Electric Europe B.V. Norwegian Branch. leverer varmepumper og kjøleløsninger til proff, næring og private. Vi leverer bl.a. luft-til-luft varmepumper, luft-til-vann varmepumper, ventilasjonssystemer og inneklimaprodukter. Vi er en av de absolutt største på varmepumper i Europa og globalt. Markedsleder i Norge på luft til luft varmepumper. Våre løsninger har topp kvalitet, leverer høy komfort, gir godt inneklima, store besparelser, og er miljøvennlige.

Vi nærmer oss 50 medarbeidere i Norge, og på verdensbasis har Mitsubishi Electric over 140 000 ansatte og er en av verdens største aktører innen klimasystemer.