Fremtidens varmepumpe ECODAN NEXT GENERATION er kommet

Mitsubishi Electric lanserer sin nye luft til vann varmepumpe ECODAN NEXT GENERATION. Modellen er spesialprodusert for nordiske forhold og har mange nye funksjoner og forbedringer fra eldre modeller.

Godt mottatt

-          Vi har mottatt en god del forhåndsbestillinger, og interessen ser ut til å være bra i markedet, sier Markedssjef Einar Smidesang i importør Miba AS. Mitsubishi Electric har tatt frem en modell som er fullspekket med teknologi, men likevel brukervennlig. – Ny styring gjør at systemet er enklere å betjene for både bruker og installatører. Med auto adaption muligheten vil også temperatur og besparelse bli så bra som mulig, skryter markedssjefen.

Testet for alle klima

Ecodan Next Generation er testet over hele Skandinavia og Europa for å få frem et mest mulig komplett system for de forskjellige behovene. - Vi har fått mange av våre ønsker oppfylt med denne modellen for det nordiske klimaet, og alle tester har vært meget positive. Vi kan derfor slippe denne modellen med sikkerhet om at vi har et godt fungerende produkt, fastslår Smidesang.

Nye funksjoner:

Nyutviklet energisentral

Den er kompakt, men takket være en ny unik spiraltank-teknologi går det ikke på kompromiss med volumet. Spiralen varmer vannet effektivt og er produsert med en rustfri spesiallegering.

Optimal inverterteknologi

Mitsubishi Electric sin trinnløse inverterteknologi gjør at kun akkurat den mengden energi som trengs, for å varme opp huset, brukes. Ingen energi går til spille.

Mer effektiv styring

Systemet kan utstyres med trådløs romsensor som da lett kan flyttes til det optimale stedet i huset. Dette gjør at systemet reguleres ut i fra romtemperaturen. Da opprettholdes komforten med lavest mulig vanntemperatur som gir lavere energiforbruk.

Intelligent varmesystem(Auto adaption)

Ecodan justerer seg automatisk etter tilfeldige ytre og indre faktorer og utnytter seg av f.eks. sollys for å holde energiforbruket så lavt som mulig. Dette gjør at din forhåndsinnstilte innetemperatur alltid er riktig, og med lavest mulig vanntemperatur i varmesystemet for optimal besparelse.

Kvalitet i alle ledd

Ecodan Next Generation er designet på Mitsubishi Electric sitt eget utviklingssenter i Japan, dette garanterer høyeste kvalitet i hver minste detalj. Systemet er en del av Mitsubishi Electric Quality Technology program.

Kraftfull Zubadan teknologi

Noen av modellene i Ecodan Next Generation-serien er utstyrt med Mitsubishi Electric sin unike Zubadan-teknologi som gir raskere og kraftigere oppvarming, noe som store hus eller hus i kalde miljøer har stor nytte av. Zubadan har fabrikkgarantert varmedrift ned til -25°C. (Gjelder for modellen Ecodan 16 Zubadan)

Trådløs fjernstyring

Ecodan Next Generation er utstyrt med et lettnavigert kontrollpanel. Som ekstrautstyr kan du også velge fjernkontroll med trådløs sensor som lar deg kontrollere systemet fra der du måtte befinne deg, som f.eks. stuen eller soverommet.

Tilkobling av solpanel eller andre varmekilder

Store besparelser kan gjøres hvis du installere solpaneler på hensiktsmessige steder. Ecodan Next Generation er selvfølgelig forberedt for tilkobling av solpaneler og andre varmekilder.

Ferie og nattsenking

Skal du bort kan du enkelt fortelle dette til Ecodan Next Generation - og den vil raskt tilpasse seg at boligen er ubebodd.

Skandinavian fieldtest

40 stk Ecodan Next Generation er testet i norden i over ett år for å optimalisere driften mot vårt kalde klima.

• varmepumpeleverandører
  • mitsubishi electric
  • miba
  • luft vann varmepumpe
  • fremtidens varmepumpe
  • ecodan next generation
  • ecodan

Miba AS er importør av Mitsubishi Electric varmepumper i Norge. Omsetning i 2010 var ca 180 millioner kroner.

Produktene som tilbys er varmepumper og aircondition fra Mitsubishi Electric.

Miba har 15 medarbeidere i Norge, og på verdensbasis har Mitsubishi Electric over 100 000 ansatte og er en av verdens største aktører innen klimasystemer.