Mitsubishi Electric Varmepumper er stolt tittelsponsor av årets World Classic Tour

Pressemelding -

Den internasjonale rulleskiserien World Classic Tour er tilbake etter to år med avlyste renn grunnet covid-19, og denne gangen med Mitsubishi Electric Varmepumper som stolt tittelsponsor. Første renn ut er Totenrullen, som går av stabelen lørdag 18. juni.

Mitsubishi Electric World Classic Tour, som serien nå heter, trekker både internasjonale verdenscupløpere og de beste langdistanselagene i verden til de største rulleskirennene i Norge og Sverige. Arrangøren lover et forrykende show når proffene igjen skal få konkurrere om å være best på ski, også i sommerhalvåret. Markedssjef i Mitsubishi Electric Varmepumper, Tommy Nilsen, er stolt av å få æren av å være tittelsponsor for serien:

– Vi er glade for å kunne bidra til å skape gode sportsminner for rulleski-tilhengere i både Norge og Sverige. Særlig stas er det fordi det nå er to år siden forrige gang World Classic Tour ble arrangert, og hele tre år siden med publikum og folkefest, fortsetter han. – Det blir stort å få bidra til å spre sportsglede og engasjement til både utøverne og tilhengerne av idretten, som har ventet lenge på å endelig få ta del i den igjen.

Om World Classic Tour

Mitsubishi Electric World Classic Tour 2022 starter på Raufoss lørdag 18. juni, når Totenrullen, som inkluderes i serien for første gang i år, går av stabelen. Videre fortsetter turen til Blinkfestivalen i Sandnes der det arrangeres Lysebotn Opp onsdag 3. august og Blink Classics torsdag 4. august. Deretter avsluttes serien med to distanser av Alliansloppet i Sverige 27. og 28. august.

World Classic Tour gikk for første gang av stabelen i 2016, med formål å opprettholde interessen for langrennsløp også i sommersesongen. I år settes serien opp for sjette gang, denne gangen også med en virtuell rulleskifestival, for å nå enda bredere ut med konseptet.

For mer informasjon se www.worldclassictour.com.

Mitsubishi Electric Europe B.V. Norwegian Branch. leverer varmepumper og kjøleløsninger til proff, næring og private. Vi leverer bl.a. luft-til-luft varmepumper, luft-til-vann varmepumper, ventilasjonssystemer og inneklimaprodukter. Vi er en av de absolutt største på varmepumper i Europa og globalt. Markedsleder i Norge på luft til luft varmepumper. Våre løsninger har topp kvalitet, leverer høy komfort, gir godt inneklima, store besparelser, og er miljøvennlige.

Vi nærmer oss 50 medarbeidere i Norge, og på verdensbasis har Mitsubishi Electric over 140 000 ansatte og er en av verdens største aktører innen klimasystemer.

Vår historie går helt tilbake til 1920-tallet, og vi er i dag en verdensledende produsent innen bl.a. varmepumper og aircondition.

Vi leverer blant annet varmepumper, vannbaserte systemer, ventilasjonssystemer, inneklimaprodukter og isvannsmaskiner. Vi leverer komplette, enkle og avanserte løsninger, som gir riktig temperatur og et godt inneklima, uansett hva du eller din bedrift har behov for.

Dette gjør oss til en komplett leverandør til både privat og bedriftsmarkedet. For oss og våre forhandlere, er målsetningen å levere markedsledende kvalitetsprodukter i kombinasjon med suveren kundeservice gjennom hele prosessen. Våre løsninger og produkter har topp kvalitet, leverer høy komfort, gir godt inneklima og store besparelser.