Nyheten FX-W/H

Nyhet fra Climaveneta: FX-W/H

FX-W/H

Nytt utvalg av væske/vann varmepumper med skruekompressorer, tilgjengelig med R513A lav-GWP kuldemedie.

Den nye FX-W/H-serien

Med FX-W/H utvider Mitsubishi Electric Hydronics & IT Cooling Systems sitt utvalg av væske/vann varmepumper, som er reversibel på den hydrauliske siden. Serien har banebrytende ytelser og kompakt design. De nye enhetene har en kapasitet fra 141 til 457 kW, tilgjengelig i 11 størrelser, alle Eurovent sertifisert, og med en dobbel krets på 280 kW for å sikre maksimal redundans og pålitelighet. FX-W/H-enheter er laget med utvalgte komponenter og med kompakt design, og kan enkelt installeres innendørs i trange områder, både i nye og eksisterende anlegg.

Effektivitet og produksjon av varmt vann ved høye temperaturer

FX-W/H-varmepumpene er utformet for å gi maksimal effektivitet ved både full og delvis belastning. Alle størrelser oppfyller og overskrider de strengeste ERP-effektivitetsmålene. I varmepumpemodus kan enheten produsere varmt vann opp til 53 °C, og med det valgfrie HWT-settet utvides driftsfeltet opp til 62 °C, noe som gjør varmepumpen egnet for et bredt spekter av bruksområder.

Tekniske egenskaper

Takket være konstruksjonsoppsettet uten base og panel er de nye FX-W/H-varmepumpene ekstremt kompakte. Enhetene er også fleksible og kan tilpasse seg de mest varierte belastningsforholdene takket være god termoregulering. FX-W/H-enhetene er utstyrt med kompakte skruekompressorer, optimalisert for lavtrykksapplikasjoner, tørrekspanderende skall- og rørfordamper, utviklet og produsert av Mitsubishi Electric Hydronics og IT-kjølesystemer, og en elektronisk ekspansjonsventil.  De nye enhetene er designet for å tilpasse seg behovene til enhver komfortapplikasjon, dette gir pålitelighet, forenklet installasjon og maksimale ytelser. Enhetene er tilgjengelig med nytt grønt kuldemedie i tråd med Mitsubishi Electrics pågående forpliktelse til viktige spørsmål som bærekraft og miljørespekt. I samsvar med de nyeste europeiske F-Gass-forskriftene, er de nye Climaveneta-merkede varmepumpene tilgjengelige i G05-versjonen med R513A kuldemedie.

W3000TE kontroller og KIPlink brukergrensesnitt.

FX-W/H-serien er utstyrt med W3000TE-kontrollprogramvaren. W3000TE sin ytelse har ekstremt avanserte funksjoner og algoritmer, og sikrer raskere adaptive svar på ulike dynamikker, under alle driftsforhold, noe som sikrer tilpasset tilkobling med de vanligste SD-protokollene. Det innovative KIPlink-grensesnittet, som tillater direkte kontroll av enheten, er også tilgjengelig som et alternativ. Basert på WiFi-teknologi erstatter KIPlink det tradisjonelle innebygde tastaturet og lar brukeren operere enheten direkte fra en mobil enhet (smarttelefon, nettbrett, bærbar PC) ved å skanne QR-koden som er plassert på enheten.

Følg Mitsubishi Electric Hydronics & IT Cooling Systems:

www.mee.no/climaveneta/

Mitsubishi Electric Europe B.V. Norwegian Branch. leverer varmepumper og kjøleløsninger til proff, næring og private. Vi leverer bl.a. luft-til-luft varmepumper, luft-til-vann varmepumper, ventilasjonssystemer og inneklimaprodukter. Vi er en av de absolutt største på varmepumper i Europa og globalt. Markedsleder i Norge på luft til luft varmepumper. Våre løsninger har topp kvalitet, leverer høy komfort, gir godt inneklima, store besparelser, og er miljøvennlige.

Vi nærmer oss 50 medarbeidere i Norge, og på verdensbasis har Mitsubishi Electric over 140 000 ansatte og er en av verdens største aktører innen klimasystemer.

Pressekontakt Salgsingeniør og produktansvarlig MEHITS/Climaveneta 97 05 00 40

Vår historie går helt tilbake til 1920-tallet, og vi er i dag en verdensledende produsent innen bl.a. varmepumper og aircondition.

Vi leverer blant annet varmepumper, vannbaserte systemer, ventilasjonssystemer, inneklimaprodukter og isvannsmaskiner. Vi leverer komplette, enkle og avanserte løsninger, som gir riktig temperatur og et godt inneklima, uansett hva du eller din bedrift har behov for.

Dette gjør oss til en komplett leverandør til både privat og bedriftsmarkedet. For oss og våre forhandlere, er målsetningen å levere markedsledende kvalitetsprodukter i kombinasjon med suveren kundeservice gjennom hele prosessen. Våre løsninger og produkter har topp kvalitet, leverer høy komfort, gir godt inneklima og store besparelser.