Nyheten FOCS-N-G05. Den nye serien av varmepumper med lav GWP verdi og høy kapasitet.

Nyhet fra Climaventa: FOCS-N-G05

​Bassano/Oslo 14.01.2020

Mitsubishi Electric's lav-GWP-tilbud utvides igjen.

Mitsubishi Electric er stolt over å kunne tilby flere produkter som benytter kjølemedier med svært lav GWP-verdi ved å lansere den nye FOCS-N-G05 varmepumpen.

Enheten er designet for 2-rørs systemer og kan produsere varmt eller kaldt vann i henhold til den valgte driftsmodusen; med optimal ytelse under alle driftsforhold. FOCS-N-G05 er den ideelle løsningen for store VVS-systemer som krever en reversibel varmepumpe med luftkilde med stor kapasitet.

Fordelene med det nye økologiske kjølemediet

Takket være det lave GWP R513A-kjølemediet, forbedrer FOCS-N-G05 den allerede høye miljøvennlige holdbarheten til varmepumpeteknologi ved å sikre en enda grønnere tilnærming. Det nye kjølemediet R513A har -56% GWP sammenlignet med R134a, med ingen giftighet og null brennbarhet (Klasse A1 i henhold til ISO 817).

Ved å kombinere høye årlige virkningsgrader med bruk av et lav-GWP-kjølemedium reduserer FOCS-N-G05 både den indirekte drivhuseffekten (på grunn av primært energiforbruk) og den direkte, og gjør det til det beste valget for de kundene som leter etter en miljøvennlig og bærekraftig løsning for deres VVS-system.

Utvidet driftsområde

FOCS-N-G05 kan operere med lufttemperaturer på opptil 50 grader i kjøling og ned til -10 grader i varmemodus. I varmemodus kan enheten levere varmt vann med en temperatur på opptil 60 grader Celsius takket være HWT-settet (valgfritt).

VPF kontroll logikk

Logikken Variable Primary Flow (VPF) regulerer pumpenes hastighet på grunnlag av anleggets termiske belastning, samtidig som du sikrer maksimal energibesparing og best driftsstabilitet.

Smart avrimingsfunksjon

Med mange års erfaring innen varmepumpeteknologi, har Mitsubishi Electric utviklet en serie intelligente algoritmer for mer effektivt å håndtere avrimingssykluser, redusere tiden og minimere effekten på utgående vanntemperatur og energiforbruk. Sammenlignet med tradisjonelle avrimingssystemer, lar Smart Defrost deg øke varmekapasiteten, samtidig som du øker enhetens totale effektivitet.

W3000TE-kontroller

FOCS-N-G05-serien er utstyrt med W3000TE-programvare. Med ekstremt avanserte funksjoner og algoritmer, sikrer W3000TE-ytelsen raskere tilpasningsrespons på forskjellige anleggsdynamikker, under alle driftsforhold, og sikrer maksimal tilkobling med de vanligste SD-protokollene.

Følg Mitsubishi Electric Hydronics & IT Cooling Systems:

www.mee.no/climaveneta/

Mitsubishi Electric Europe B.V. Norwegian Branch leverer varmepumper og kjøleløsninger til proff, næring og private. Vi leverer bl.a. luft-til-luft varmepumper, luft-til-vann varmepumper, væske-til-vann varmepumper, ventilasjonssystemer og inneklimaprodukter. Climaveneta sine kjølemaskiner og varmepumper inngår også i produktspekteret. Vi er en av de absolutt største på varmepumper i Europa og globalt. Markedsleder i Norge på luft til luft varmepumper. Våre løsninger har topp kvalitet, leverer høy komfort, gir godt inneklima, store besparelser, og er miljøvennlige.

Vi nærmer oss 50 medarbeidere i Norge, og på verdensbasis har Mitsubishi Electric over 140 000 ansatte og er en av verdens største aktører innen klimasystemer.