Spennende varmepumpenyhet: 60 kW inverter styrt væske-vann varmepumpe

Spennende varmepumpenyhet: 60 kW inverter styrt væske-vann varmepumpe

Mitsubishi Electric satser for fullt, og kommer med den spennende nyheten Magma 60 HT på varmepumpemarkedet.

Ser et økende marked for varmepumper til større bygg

Med strenge TEK krav og økt kjennskap hos beslutningstakere, så får varmepumper generelt mye mer plass innen næring enn tidligere. - Vi ser en generelt god etterspørsel etter større varmepumpe, og mener dette er en riktig maskin for dette markedet, sier markedssjef Einar Smidesang. Magma 60 HT er inverter styrt, og har derfor et meget bredt leveringsområde for de fleste næringsbygg.

Meget fleksibel modell

Med 65°C turtemperatur og opp til 45°C inn på kollektorsiden – så åpner det seg mange spennende muligheter med Magma 60 HT. – Varmepumpen er ytterst fleksibel, dette muliggjør spennende prosjektering og høy besparelse, sier Produktsjef Morten Østerhagen. Han forteller videre at selve varmepumpen har kompakte yttermål og derfor enkel å plassere.

Magma 60 HT kan sammenkobles til 1000 kW

Ved å samkjøre flere maskiner kan effekten bli over 1000 kW. Dette gjør at den stort sett dekker det meste av behovene. – Vi har allerede levert de første anleggene i Norge, og tror det kan bli mange flere i tiden fremover, sier Terje Michelsen, som er salgssjef for Proffmarkedet i Miba. Mer info om Magma 60 HT får man ved å kontakte Miba.

Miba AS er importør av Mitsubishi Electric varmepumper i Norge. Omsetning i 2013 var 220 millioner.

Produktspekteret er varmepumper og aircondition fra Mitsubishi Electric.

Miba har 26 medarbeidere i Norge, og på verdensbasis har Mitsubishi Electric over 100 000 ansatte og er en av verdens største aktører innen klimasystemer.

Terje Michelsen

Salgsingeniør og produktansvarlig Proffmodeller 915 02650