Bak eltefritt med produktnyhet fra Møllerens

Bak eltefritt med produktnyhet fra Møllerens

Sett deigen på kvelden, la den heve på kjøkkenbenken over natten, og stek smakfulle rundstykker til frokost dagen etter. Eller rør deigen raskt sammen før du drar på jobb om morgningen for nystekte rundstykker til kveldsmaten. Med vår spennende produktnyhet blir dette enda enklere å få til.

- Er du en av dem som tenker at hjemmelaget brød er tidkrevende og vanskelig å få til i en hektisk  hverdag? Da er eltefri baking noe for deg. Nå får du Møllerens eltefire grove rundstykker, en grov bakeblanding som gir saftige rundstykker med minimal innsats, sier Jan Tvinnereim, salgs- og markedsdirektør i Norgesmøllene.

Sunn bakst

Møllerens eltefrie grove rundstykker er en grov bakeblanding i tråd med helsedirektorats anbefalinger om grove korn-og brødprodukter. Nyheten har nøkkelhull og 57% grovhet fra sammalt hvete, sammalt rug og hvetekli. I tillegg god smak fra surdeig, linfrø og solsikkefrø. Kanskje dette blir din nye hverdagsfavoritt?

Enklere blir det ikke

Eltefri baking kjennetegnes av lang hevetid som vekker enzymer i deigen og lite gjær. Rør deigen raskt sammen uten å elte. Selve hevingen er fleksibel, alt fra 5 til 15 timer, slik at du kan tilpasse bakingen til en travel hverdag. Det kan høres litt lenge ut, men det er den fleksible prosessen som gjør eltefri baking så praktisk.

Det er ikke rart at eltefri baking har blitt så populært når det er så enkelt å få til et godt resultat, avslutter Tvinnereim.

Tilgjengelig i Norgesgruppens butikker

Møllerens Eltefrie rundstykker er fast hyllevare hos Meny, Spar, Kiwi og Bunnpris fra februar 2021.

Møllerens og Norgesmøllene AS:

Møllerens er merkevaren til Norgesmøllene AS og representerer over 150 år med samlet kunnskap om korn.

Helt siden 1866 har vi gjennom generasjoner jobbet med kornbaserte produkter – og all vår drift har vært basert på det solide håndverket.

Siden 1866 har vi bidratt sterkt til å spre matkunnskap og skape bakeglede i Norge og gjort Møllerens til Norges ledende merkevare for mel-, korn-, brød- og bakeprodukter.

Vi er stolte av at vi er et norskeid selskap som bidrar til å sikre norske forbrukere kornbaserte kvalitetsprodukter.

• Ledende produsent og merkevare innenfor kornbaserte produkter til norsk bakeri, industri, storkjøkken og

dagligvare.

• 125 ansatte og en omsetning på ca.1 mrd.
  • En del av Cernova konsernet som er eiet av Felleskjøpet Agri og Stiftelsen Fritt Ord