El-bil fra Møllerens vunnet av Sunniva Nåmdal fra Knarvik

El-bil fra Møllerens vunnet av Sunniva Nåmdal fra Knarvik

Torsdag 21 februar kl. 11.00 vil adm. direktør Bjørn Gjethammer, salgs- og markedsdirektør Jan Tvinnereim og KAM Bjarte Arnesen i Møllerens overrekke nøklene til en ny BMW i3 til den heldige vinneren av Møllerens klimasmart konkurranse. Utdelingen finner sted på Sandven AS på Kokstad i Bergen.

Møllerens har i over 150 år forsynt norske hjem med mel og andre kornbaserte produkter. I en tid hvor vårt klima er i endring, og bærekraftig matproduksjon bør stå sentralt, er vi stolte over at våre produkter er noe av det mest klimasmarte du kan spise.

Møllerens har i hele 2018 hatt en forbrukerkonkurranse på melposene i hvor man kunne sende inn en beskrivelse av hva man gjorde for å være klimasmart i hverdagen. Hver måned ble det kåret en vinner som fikk disponere en klimasmart El bil i et par uker, og en av disse vinner nå til slutt bilen til odel og eie.

-Vi ønsker på denne måten å markere hvor smart det er å leve på en bærekraftig og klimavennlig måte. Vi er stolte av å kåre vinneren i Møllerens klimasmart konkurranse, og overrekker en ny BMWi3 til Sunniva Nåmdal fra Knarvik i Nordhordaland, sier Tvinnereim.

Sunniva Nåmdal overbeviste juryen om at hun er en verdig vinner av Møllerens klimasmart konkurranse.

Det er de mange små grep i hverdagens om er viktig. Sunniva lar bilen stå på korte turer, som for henne tilsvarer over 1 mil hver dag. Og ikke minst har hun fokus på å lære opp neste generasjon i være klimasmart.

-Tusen takk for at jeg ble den heldige vinner av en klimasmart BMW! Jeg er veldig opptatt av miljøet og at vi alle forsøker å være mest mulig beviste i forhold til det. Jeg har to barn på 4 og 5 år, som spør mamma hver gang de skal kaste noe hvilket boss det skal i, så de vil forhåpentligvis ta tradisjonen videre. Vi kildesorterer alt. Og mor plukker til og med plast ol, opp ifra restavfall om noen har lagt feil. Vi bruker heller sykkelvogn til barnehagen enn å kjøre vår diesel Volvo når vi skal på jobb og i barnehage. Når vi nå har fått el-bil, vil vi og bruke vogn og sykkel de dagene været tillater det, siden det uansett er bedre for miljøet, og oss! Jeg er meget takknemlig for at jeg fikk muligheten til å være med i konkurransen, og at jeg fikk bidra til oppmerksomhet rundt en så viktig sak, sier Sunniva Nåmdal.

For mer informasjon om korn som bærekraftig næringsmiddel anbefaler vi Opplysningskontoret for brød og

korn og følgende artikkel: "15 fakta om korn og bærekraft" https://brodogkorn.no/fakta/15-fakta-korn-baerekraft/

Om Møllerens og Norgesmøllene AS:

Møllerens er merkevaren til Norgesmøllene AS og representerer over 150 år med samlet kunnskap om korn.

Helt siden 1866 har vi gjennom generasjoner jobbet med kornbaserte produkter – og all vår drift har vært basert

på det solide håndverket. Siden 1866 har vi bidratt sterkt til å spre matkunnskap og skape bakeglede i Norge og

gjort Møllerens til Norges ledende merkevare for mel-, korn-, brød- og bakeprodukter. Vi er stolte av at vi er et

norskeid selskap som bidrar til å sikre norske forbrukere kornbaserte kvalitetsprodukter.

• Ledende produsent og merkevare innenfor kornbaserte produkter til norske bakeri, industri, storkjøkken og dagligvare
  • 125 ansatte og en omsetning på ca 1 mrd.
  • En del av Cernova konsernet som er eiet av Felleskjøpet Agri og Stiftelsen Fritt Ord.