Møllerens Urkraft – en spennende havrenyhet

Møllerens Urkraft – en spennende havrenyhet

Ønsker du at det skal være enkelt å spise riktig? Norske helsemyndigheters kostholdsråd sier at vi bør spise mer av grove kornprodukter, som havre. Møllerens er derfor glade for å kunne tilby en serie nye produkter som gjør det enkelt å spise riktig.Nyheten Møllerens Urkraft er for deg som heller velger kosthold som funker fremfor å hoppe på ukens sunnhetstrend. Urkraft fra Møllerens er en serie naturlige produkter basert på urkornet havre.

- Våre nye havreprodukter er både raske å lage, gjør godt og smaker godt. Møllerens Urkraft Havregryn er utviklet med utgangspunkt i vår kunnskap om korn og for norske smakspreferanser, sier Jan Tvinnereim, salgs- og markedsdirektør i Norgesmøllene.

Kort tilberedningstid

Urkraft Havregryn Lettkokte er havregryn hvor havren er delt til mindre kornbiter. Du kan bruke disse både til grøt og baking, med rask tilberedningstid på kun 3 minutter.

Urkraft Grøtgryn er ekstra tynne havregryn som er ekstra tynne samt røstet litt ekstra for en rundere smak, en mer kremet konsistens og en raskere tilberedningstid på kun 1 minutt. Grøtgrynene trenger ikke oppkok, bare hell varm melk eller vann over. Innen 1 min har du en kremet og god grøt. Grøtgryn kan også nytes kald med for eksempel melk eller yoghurt. Vi tilbyr to varianter naturell og med blåbær som er naturlig rik på antioksidanter.

Kortreist norsk havre fra Solør

Urkraft fra Møllerens er 100% norsk havre dyrket i Solør. Gjennom sitt gode jordsmonn og riktig temperatur er dette området spesielt godt egnet for dyrking av fyldige gode havrekorn. Slik får du alltid den beste kvaliteten.

Urkraft fra Møllerens er en serie naturlige produkter basert på urkornet havre. Produktene våre gir deg en solid dose langvarig energi, slik at du kan kjenne gleden over en god dag. Urkraft hjelper deg å holde ut til lunsj uten å gå på tomgang, ha krefter igjen etter jobb eller skole, og orke den treningsøkten du vurderer å droppe.

Produktene i den nye Møllerens Urkraft serien er:

Produkt                                                     Du finner produktet i disse butikkene

Urkraft Havregryn Lettkokte:                    Joker, Kiwi, Spar, Meny, Bunnpris

Urkraft Grøtgryn av Havre med Blåbær:  Joker, Kiwi, Spar, Meny, Bunnpris

Urkraft Grøtgryn av Havre Naturell:         Joker, Kiwi, Spar, Meny, Bunnpris

Møllerens og Norgesmøllene AS:

Møllerens er merkevaren til Norgesmøllene AS og representerer over 150 år med samlet kunnskap om korn.

Helt siden 1866 har vi gjennom generasjoner jobbet med kornbaserte produkter – og all vår drift har vært basert

på det solide håndverket. Siden 1866 har vi bidratt sterkt til å spre matkunnskap og skape bakeglede i Norge og

gjort Møllerens til Norges ledende merkevare for mel-, korn-, brød- og bakeprodukter. Vi er stolte av at vi er et

norskeid selskap som bidrar til å sikre norske forbrukere kornbaserte kvalitetsprodukter.

• Et norskeid selskap, etablert for over 150 år siden (fra 1866)
  • Ledende produsent og merkevare innenfor kornbaserte produkter til norsk bakeri, industri, storkjøkken og

dagligvare.

• 125 ansatte og en omsetning på ca.1 mrd.
  • En del av Cernova konsernet som er eiet av Felleskjøpet Agri og Stiftelsen Fritt Ord

Vidar Haugsdal

Pressekontakt Kommunikasjons- og digitaliseringssjef 97737002

Vi bidrar til minnerike matopplevelser!

Møllerens er Norges ledende merkevare innenfor kornbaserte produkter og hjemmebaking. Gjennom våre produkter ønsker vi å skape bakeglede og bidra til et vellykket og smakfullt resultat hver gang.

Møllerens tilbyr aktuelle produkter som du forventer å finne i dag, men også nyheter og spennende produkter som bidrar til å skape nye trender.

Møllerens har jobbet for godt bakverk siden 1866, vi er fagfolk og vi har gjort det lett for deg å lykkes med din hjemmebaking. Vi ønsker at du gjennom våre produkter skal oppleve; at produktene er lettvint å lage, resultatet blir vellykket og smaker godt. Og ikke minst at dine gjester føler seg vel.

Møllerens
Postboks 1911, Nordnes