Nå blir det 25 tonn ekstra fiber til det norske folk hvert år!

Nå blir det 25 tonn ekstra fiber til det norske folk hvert år!

Rådet fra helsemyndighetene er tydelig, hvis du vil leve et sunnere liv må du spise mer av grovere kornprodukter. Møllerens brødmikser er de mest solgte i Norge, og nå svarer Møllerens på myndighetenes oppfordring og gjør alle brødmiksene litt grovere!

Intensjonsavtalen om tilrettelegging for et sunnere kosthold er en avtale mellom helsemyndighetene og matbransjen. Kun 1 av 4 voksne får i seg nok fiber i forhold til helsemyndighetenes anbefalinger. Møllerens har i lys av dette gjort noen små justeringer på grovhet på Møllerens brødmikser. Justeringer som i sum resulterer i at det blir 25 tonn ekstra fiber ut til det norske folk hvert år!

• Dette er en god nyhet og et bidrag til folkehelsen som vi stolt presenterer. Men alle vil fortsatt kjenne igjen sin Møllerens favoritt etter denne endringen. Møllerens lanserer samtidig en hel ny Fullkornsbrødmiks som blir det groveste alternativet vårt med full brødskala, sier Hege Fjereide, Kategori- og merkevaresjef.

Enklere å spise grovt

Selv om mange uttaler at de har lyst til å bake oftere er det ofte mangelen på tid i hverdagen som er det største hinderet. Å bruke en brødmiks er den enkle veien til smaken og duften av hjemmebakte brød og rundstykker i en travel hverdag. Rett og slett et hverdags hack.

Brødmiksene inneholder tørket surdeig og noen også malt, som begge har lange tradisjoner innen brødbaking i Norge. Surdeig og malt kan være komplisert å bake med, men dette får du i brødmiksene, slik at du enkelt kan få den ekstra gode smaken og luftigheten på ditt hjemmebakte brød.

Lønnsomt og bærekraftig å bake selv

I en tid hvor prisene på dagligvarer inkludert brød har gått mye opp er det økonomisk å bake brød fra bunnen av hjemme. Med Møllerens brødmiks får man 2 brød til en pris per ferdigbakte brød på under 20 kroner.

Hege Fjereide trekker også frem betydningen av at Møllerens har norske eiere som er opptatt av å forvalte norske mattradisjoner.

• Møllerens brødmikser er laget i Norge. Møllerens er eid av norske bønder, og dersom norsk korn er tilgjengelig brukes det om hovedingrediens i brødmiksene. Vi kan da med stolthet bruke «Nyt Norge» på produktene våre. Vi håper at alle som har Møllerens som sin bakefavoritt setter pris på at vi sørger for at det både er sunt, lønnsomt og bærekraftig å bake brød hjemme.

Møllerens og Norgesmøllene AS:

Møllerens er merkevaren til Norgesmøllene AS og representerer over 150 år med samlet kunnskap om korn.

Helt siden 1866 har vi gjennom generasjoner jobbet med kornbaserte produkter – og all vår drift har vært basert

på det solide håndverket. Siden 1866 har vi bidratt sterkt til å spre matkunnskap og skape bakeglede i Norge og

gjort Møllerens til Norges ledende merkevare for mel-, korn-, brød- og bakeprodukter. Vi er stolte av at vi er et

norskeid selskap som bidrar til å sikre norske forbrukere kornbaserte kvalitetsprodukter.

• Et norskeid selskap, etablert for over 150 år siden (fra 1866)
  • Ledende produsent og merkevare innenfor kornbaserte produkter til norsk bakeri, industri, storkjøkken og

dagligvare.

• Ca. 125 ansatte og en omsetning på ca.1 mrd.
  • En del av Cernova konsernet som er eiet av Felleskjøpet Agri og Stiftelsen Fritt Ord

Hege Fjereide

Kategori- og merkevaresjef DVH/Fagsjef merkevare 99497871

Vi bidrar til minnerike matopplevelser!

Møllerens er Norges ledende merkevare innenfor kornbaserte produkter og hjemmebaking. Gjennom våre produkter ønsker vi å skape bakeglede og bidra til et vellykket og smakfullt resultat hver gang.

Møllerens tilbyr aktuelle produkter som du forventer å finne i dag, men også nyheter og spennende produkter som bidrar til å skape nye trender.

Møllerens har jobbet for godt bakverk siden 1866, vi er fagfolk og vi har gjort det lett for deg å lykkes med din hjemmebaking. Vi ønsker at du gjennom våre produkter skal oppleve; at produktene er lettvint å lage, resultatet blir vellykket og smaker godt. Og ikke minst at dine gjester føler seg vel.

Møllerens
Postboks 1911, Nordnes