Nå blir surdeigsbaking enkelt med brød- miksen Møllerens Surdeigsbrød

Nå blir surdeigsbaking enkelt med brød- miksen Møllerens Surdeigsbrød

Surdeigsbøker troner på toppen av bestselgerlister i Norge, og sosiale medier bobler over av surdeigsstartere og surdeigsbakst med flotte utskjæringer og luftig struktur. Men surdeigsbaking er krevende og tar tid. Nå lanserer Møllerens en helt ny bakemiks på Surdeigsbrød som gjør autentisk surdeigsbakst enkelt.

• Surdeigsbaking krever litt ekstra tid og innsats for at resultatet skal blir bra. I produktviklingen har det vært viktig for oss å gjøre surdeigsbaking enklere uten at det går ut over kvaliteten på baksten. Vi er stolt når vi nå kan presentere den første bakemiksen på markedet som gjør baking med surdeig enkelt. Det er inspirerende for oss å gjøre surdeigsbaking tilgjengelig for folk flest, sier Hege Fjereide, kategori- og merkevaresjef i Norgesmøllene AS

Heving uten bruk av gjær er en gammel tradisjon

Surdeigsbaking har sterke referanser til den originale matkulturen i Norge. En kultur som dessverre ofte glemmes i hverdager med tidspress og travle liv. Selv om surdeigsbaking har blitt en trend, representerer egentlig surdeig en urgammel tradisjon.

• Dette er trolig den første metoden som ble brukt å få et brød hevet, uten bruk av gjær. Surdeigens gode bakterier fermenterer deigen og bakverket får god aroma, forteller Fjereide engasjert.

Med aktiv surdeig inkludert

Sammen med hvete og rug, inneholder bakemiksen en naturlig tørket surdeig som blir aktiv når man tilsetter vann. På den måten slipper hjemme-bakeren jobben med å utvikle og holde liv i en surdeigsstarter selv.

Surdeigsstarteren er en del av produktet. Hvetemelet er ekstra finmalt av kraftige hvetesorter som er spesielt godt egnet for langtidsheving og gir ekstra luftig bakst. Resultatet blir et brød med god aroma og smak, med sprø skorpe og saftig innside.

• Møllerens er markedslederen på mel og brødmikser i Norge og nyheten Møllerens Surdeigsbrødmiks er da også naturlig at det er nettopp oss som tilbyr. Produktet er norskprodusert på Norgesmøllenes mølle i Vaksdal utenfor Bergen. De ble tilgjengelig i Meny, Spar, Rema 1000 og Bunnpris-butikker over hele landet fra uke 8, forteller Fjereide.

Hun er svært fornøyd med den norske nyvinningen og er sikker på at Møllerens Surdeigsbrødmiks vil dekke folk sitt ønske om å bake velsmakende surdeigsbakst på en enkel måte.

Møllerens og Norgesmøllene AS:

Møllerens er merkevaren til Norgesmøllene AS og representerer over 150 år med samlet kunnskap om korn.

Helt siden 1866 har vi gjennom generasjoner jobbet med kornbaserte produkter – og all vår drift har vært basert på det solide håndverket. Siden 1866 har vi bidratt sterkt til å spre matkunnskap og skape bakeglede i Norge og gjort Møllerens til Norges ledende merkevare for mel-, korn-, brød- og bakeprodukter.

Vi er stolte av at vi er et norskeid selskap som bidrar til å sikre norske forbrukere kornbaserte kvalitetsprodukter.

•Et norskeid selskap, etablert for over 150 år siden (fra 1866)

•Ledende produsent og merkevare innenfor kornbaserte produkter til norsk bakeri, industri, storkjøkken og dagligvare.

•Ca. 125 ansatte og en omsetning på ca.1 mrd.

•En del av Cernova konsernet som er eiet av Felleskjøpet Agri og Stiftelsen Fritt Ord

Hege Fjereide

Kategori- og merkevaresjef DVH/Fagsjef merkevare 99497871
        Vidar Haugsdal

Pressekontakt Kommunikasjons- og digitaliseringssjef 97737002

Vi bidrar til minnerike matopplevelser!

Møllerens er Norges ledende merkevare innenfor kornbaserte produkter og hjemmebaking. Gjennom våre produkter ønsker vi å skape bakeglede og bidra til et vellykket og smakfullt resultat hver gang.

Møllerens tilbyr aktuelle produkter som du forventer å finne i dag, men også nyheter og spennende produkter som bidrar til å skape nye trender.

Møllerens har jobbet for godt bakverk siden 1866, vi er fagfolk og vi har gjort det lett for deg å lykkes med din hjemmebaking. Vi ønsker at du gjennom våre produkter skal oppleve; at produktene er lettvint å lage, resultatet blir vellykket og smaker godt. Og ikke minst at dine gjester føler seg vel.

Møllerens
        Postboks 1911, Nordnes