EXO T-22 festes til kroppen som en tursekk og verktøyet plasseres i en av de robuste verktøyholderne.

Motek lanserer Hilti EXO T-22 verktøykran: Et revolusjonerende produkt for byggebransjen

Hilti, verdensledende leverandør av profesjonelle verktøy og teknologiske løsninger, lanserer nå Hilti EXO T-22, designet for å gjøre arbeidet lettere og mer behagelig. Denne innovative løsningen endrer måten man utfører tunge og gjentatte oppgaver på arbeidsplassen.

Hilti EXO T-22 verktøykran er spesielt utviklet for å redusere tretthet og belastning i overkroppen under repeterende oppgaver fra hofte- til hodehøyde. God arbeidsergonomi er avgjørende for å unngå muskel- og skjelettplager, og EXO T-22 er en effektiv løsning for å unngå dette.

«Vi er stolte av å være de første i verden, i tillegg til USA, som tar i bruk denne teknologien fra Hilti. Vi ser frem til å tilby kundene våre et verktøy som ikke bare forbedrer effektiviteten, men også bidrar til økt trivsel på arbeidsplassen,» sier Sindre Dyb, produktsjef hos Motek.»

Slik fungerer den
EXO-T-22 omfordeler kontinuerlig og automatisk verktøyvekten til hoftene mens man jobber. Systemet har motoriserte trinser som er kontrollert av en intelligent programvare. Resultatet er at meisel- og borhammere opp til 17 kg føles nesten vektløse. Det gjør at man kan jobbe mye mer komfortabelt og med bedre holdning når det skal gjøres oppgaver i hofte- til hodehøyde.

Maksimal produktivitet
Det kan være en utfordring å finne folk til å utføre tungt arbeid som meisling og repeterende boring. Fordi EXO-T-22 gir praktisk talt vektløs håndtering av verktøy, bidrar den til at flere kan gjøre slike jobber. Det kan også brukes tyngre verktøy som bidrar til å øke hastigheten og effektiviteten. EXO T-22 gir opptil 30 % raskere gjennomføring av anstrengende arbeidsoppgaver, fordi du man kan jobbe med større presisjon.

EXO T-22 bruker Nuron-batterier.

Oppsett og bruk
EXO T-22 festes til kroppen som en tursekk, justeres enkelt med hofte- og skulderstroppene, og verktøyet plasseres i en av de robuste verktøyholderne. Den integrerte fjernkontrollen gir brukeren full kontroll.

Selskapene som investerer i Hilti EXO T-22 vil ikke bare oppnå økt produktivitet, men også sikre bedre arbeidsforhold for de ansatte. Motek tilbyr hjelp og opplæring for å maksimere nytteverdien av dette innovative verktøyet.

Forfatteren genererte teksten delvis med AI og har revidert og redigert innholdet.

Sindre Dyb

Produktsjef bor, kombi, meisel, Hilti batterimaskiner, inserts (bits, piper, bor, etc.) 90855639