Eksoskjellettet Hilti Exoskeleton EXO-01 gir ekstra styrke og utholdenhet, spesielt til arbeid over brysthøyde.

Motek presenterer Hilti Exoskeleton!

Motek sitt samarbeid med den markedsledende leverandøren Hilti gir dem muligheter til å presentere nyheter i verdensklasse. Hilti sitt målrettede arbeid med utvikling av nye og stadig bedre produkter er noe de er godt kjent for. De streber alltid etter å gjøre produktene bedre for brukeren med tanke på helse og sikkerhet. Nå har de tatt det til nye høyder med sin nyeste innovasjon - et mekanisk skjelett som gir brukeren ekstra styrke og utholdenhet. Produktet er utviklet i samarbeid med firmaet Ottobock, som er verdensledende innen proteser, ortopedi og eksoskjelett. Resultatet er innovasjonen EXO-01 som vil revolusjonere byggebransjen!

Hovedfokuset ved utviklingen av EXO-01 var HMS: Hvordan kan man redusere risiko for skade og slitasje på kroppen til de som arbeider dagen lang? Resultatet ble et hjelpemiddel som er lett, er lite brysomt å ha på seg og som hverken trenger oppladning eller tilgang på strøm. Et rent mekanisk, manuelt produkt som fungerer ved hjelp av seler, skinner, wire og kraftoverføring som gir redusert risiko for å slite ut muskler og ledd.

Eksoskjelettet er først og fremst laget for arbeid over bryst- og hodehøyde siden disse bevegelsene er svært fysisk krevende og utmattende. Ved å bruke EXO-01 får man ekstra utholdenhet og styrke slik at man kan jobbe lenger uten å bli sliten og man kan klare oppgaver man ellers ikke har vært i stand til. God økonomi både med tanke på arbeidskraftsbehov, produktivitet og fremdrift, samt redusert risiko for skader og sykemeldinger.

Hilti Exoskeleton er i salg hos Motek fra 19. april.

Motek leverer verktøy, festemidler og tjenester til bygg- og anleggsbransjen. Dette inkluderer bransjer som næringsbygg, boligbygg, installasjon og tunneler. Våre selgere og ingeniører hjelper deg å finne de riktige produktene og gode løsningene. Motek hadde i 2019 en omsetning på rundt 987 millioner kroner og har over 300 ansatte. Hovedkontoret ligger i Oslo, men Motek dekker hele landet med sine 29 butikker og over 130 selgere. Motek fokuserer på å gi rådgivning direkte på byggeplassen og tilbyr kvalitetsmerker som Hilti, Festool, Bostitch og produkter under eget varemerke.

Bjørn Ramm

Produktsjef diamant, betongbehandling 90186160