Mann slisser spor i betong til rør eller kabler. Maskin koblet til støvsuger for støvfri slissing.

Nyheten DCH 150-SL til nøyaktig slissing for rør og kabler!

Med den nye slissemaskinen Hilti DCH 150-SL kan du glemme manuelle verktøy, vinkelsliper og borhammer for å lage plass til rør og kabler. DCH 150-SL lager nøyaktige og pene kutt som reduserer behovet for merarbeid i etterkant, noe som gir store besparinger både i arbeidstid, arbeidskraft, støv og hms.

Slissemaskin DCH 150-SL

DCH 150-SL er et slissesystem for maksimal produktivitet. Den er egnet for å slisse kanaler til rør og kabler på opptil 50x50 mm med 150 mm diamantskiver i alle materialer, som betong, flint, kalkstein, osv.

Den robuste konstruksjonen og den slitesterke motoren er utviklet for å strekke verktøyets levetid. Verktøyet er også utstyrt med et ergonomisk håndtak slik at det kan betjenes sikkert og komfortabelt i alle arbeidsstillinger.

De tre hovedapplikasjonene er enkle kabler, kanaler og rørinstallasjon. Mot tradisjonelle metoder kan man med DCH 150-SL gjøre jobben på ca. halve tiden.

Laserguiden på DCH 150-SL gjør det enda enklere å lage rette kutt, noe som sparer tid og krefter. Med valgfri dybdemåler reduserer du behovet for merarbeid ytterligere.

Koble maskinen til en Hilti-støvsuger for praktisk talt støvfritt arbeid og oppfyll med det de nyeste forskriftene om støvutslipp.

Slisseblad SPX-SL Ultimate

Det nye slissebladet SPX-SL er utstyrt utviklet for hurtig slissing i betong og mur. Bladet er utstyrt med Equidist-segmenter med ordnet diamantteknologi. Dette gir overlegen skjærehastighet (opptil 40 % raskere enn forgjengeren) og reduserer arbeidskostnadene. Segmentene er S-formede, noe som reduserer sidefriksjon og maksimerer diamantkontakt med materialet. På denne måten kreves det mindre trykkraft av brukeren.

Slisseblad SP-SL Premium

SP-SL er et nytt slisseblad laget for lang levetid. Bladet har lasersveisede og tykke segmentene som ikke brekker lett. I tillegg har slissebladet en tykk stålkjerne med høy styrke for økt sprekkfasthet. På denne måten økes levetiden på bladet med opptil 70 % mot de gamle bladene og man reduserer slik kostnadene. Med dette nye bladet unngår man også polering av materialet.

Motek leverer verktøy, festemidler og tjenester til bygg- og anleggsbransjen. Dette inkluderer bransjer som næringsbygg, boligbygg, installasjon og tunneler. Våre selgere og ingeniører hjelper deg å finne de riktige produktene og gode løsningene. Motek hadde i 2019 en omsetning på rundt 987 millioner kroner og har over 300 ansatte. Hovedkontoret ligger i Oslo, men Motek dekker hele landet med sine 29 butikker og over 130 selgere. Motek fokuserer på å gi rådgivning direkte på byggeplassen og tilbyr kvalitetsmerker som Hilti, Festool, Bostitch og produkter under eget varemerke.

Vegard Halden

Pressekontakt Administrerende Direktør 905 82 427