EXO-S er laget for arbeidsoppgaver over bryst- og hodehøyde siden disse bevegelsene er svært fysisk krevende. Den er også ideell for kontinuerlige eller repeterende oppgaver, med eller uten verktøy.

Nytt oppgradert eksoskjelett fra Hilti: EXO-S

Motek lanserer det forbedrede eksoskjelettet Hilti EXO-S, en nyvinning utviklet i samarbeid med Ottobock. Dette eksoskjelettet, oppfølgeren til EXO-01, er designet for å gi brukerne ekstra styrke, utholdenhet og komfort under arbeidsoppgaver over bryst- og hodehøyde.

Hovedfokuset ved utviklingen av eksoskjelettet var å redusere risikoen for muskel- og skjelettplager hos brukerne. Drevet av mekaniske komponenter, eliminerer det behovet for oppladning eller strømtilkobling. Den nye utgaven av eksoskjelettet har fått forbedret design og justeringsmuligheter for økt brukerkomfort.

Forskning viser at eksoskjelettet bidrar til å redusere skulderbelastning og tretthet ved fysisk krevende oppgaver. Dette er spesielt gunstig innen bygge- og anleggsvirksomheter, der muskel- og skjelettplager utgjør en betydelig del av sykefraværet.

EXO-S er ideell for oppgaver som gipsmontering, installasjon av rør og ventiler, samt sliping og overflatebehandling av vegger og tak. Med fordeler som lav vekt, enkel justering og kompatibilitet med nakkestøtte, tilbyr eksoskjelettet en løsning for både sikkerhet og produktivitet på arbeidsplassen.

Eksoskjelettet er tilgjengelig i to størrelser og kan kjøpes enkeltvis og i 5-pakninger.

Hilti EXO-S - for ekstra sikkerhet, styrke og utholdenhet!

Sindre Dyb

Produktsjef bor, kombi, meisel, Hilti batterimaskiner, inserts (bits, piper, bor, etc.) 90855639