Store plater håndteres lett av en person.

Spar ryggen for tunge løft

Arbeidsbordet og platebenken STM 1800 fra Festool er genialt når du skal sage store plater! Alle de smarte funksjonene gjør at du kan bruke bordet alene og spare ryggen for tunge løft. Sammen med en sirkelsag og styreskinne, blir platebordet og arbeidsbenken et mobilt sagbord som er raskt å sette opp og transportere.

Bordet kan betjenes av en person og håndtere platematerialer opp til 3100 x 2150 mm uten problemer. Vippefunksjon gjør at platen styres lettere. Kontaktflaten har trebelegg som støtter platematerialene og arbeidsstykkene til enhver tid slik at det kan bearbeides på en smart og smidig måte med høy presisjon. For å sikre komfortable arbeidsforhold kan bordet justeres i høyden. Sammen med sirkelsagen TS 55, styreskinne FS og vinkelanslag FS-WA/90° får du høy presisjon og perfekte kutt. Platebordet er utstyrt med robuste ruller/hjul og kan foldes sammen for transport.

Styrker og fordeler

• Alle delene er montert på produktet - Ingenting forsvinner
  • Kan brukes til store og små dimensjoner
  • Sammen med en sirkelsag, styreskinne og den nye vinkelen FS-WA/90° fra Festool, blir det til en komplett mobil platesagingsstasjon
  • Trebelegg støtter arbeidsstykket/plate materialet sikkert til enhver tid, og seksjonene blir liggende på bordet
  • Kan konstrueres liten eller stor, alt etter behov
  • Uansett størrelse, kan platemateriell håndteres og bearbeides av en person
  • Utstyrt med robuste ruller/hjul og brems
  • Vippefunksjon og høydejustering for ergonomisk arbeid som minimerer stress på ryggen
  • Lett og kompakt å transportere takket være et spesielt foldesystem

Platebordet leveres med montert trebelegg og fire forlengelsesrør med trebelegg.

Store plater – ikke noe problem!

Tekniske data

Bord dimensjon (L x B x H) sammenslått

1150 x 250 x 700 mm

Bordoverflate min

1100 x 1050 mm

Bordoverflate maks.

1800 x 2100 mm

Høydejusterbar

700 -900 mm

Maks. last

150 kg

Maks. plate dimensjoner (med vippefunksjon)

3100 x 2150 mm

Vekt

34 kg

Motek leverer verktøy, festemidler og tjenester til bygg- og anleggsbransjen. Dette inkluderer bransjer som næringsbygg, boligbygg, installasjon og tunneler. Våre selgere og ingeniører hjelper deg å finne de riktige produktene og gode løsningene. Motek hadde i 2018 en omsetning på rundt 940 millioner kroner og har over 300 ansatte. Hovedkontoret ligger i Oslo, men Motek dekker hele landet med sine 29 butikker og over 130 selgere. Motek fokuserer på å gi rådgivning direkte på byggeplassen og tilbyr kvalitetsmerker som Hilti, Festool, Bostitch og produkter under eget varemerke.

Odd Arve Rygh

Produktsjef Festool og bygningsbeslag 95179377