Verdens enkleste branntetting med HILTI CFS-D brannstopp kabeldisk

Verdens enkleste branntetting med HILTI CFS-D brannstopp kabeldisk

Installasjon av brannstopp rundt kabelbunter er nå enda lettere og raskere enn noen gang tidligere. Designet for elektrikere, nye Hilti CFS-D brannstopp kabeldisker kan romme kabelbunter (opp til 25 mm i diameter) i både jevne og ujevne gjennomføringer, med et stort spekter av basematerialer, kabel- og kanaltyper.

Med Hilti CFS-D brannstopp kabeldisk kan man nå tette små åpninger i vegg på 10 sek. Ta av klisterlappen, fest kabeldisken rundt kabelen og så er det klart. Det trengs ikke noe fylling med mineralull i gjennomføringen eller fugemasser rundt kabelen. Tettingen gir en beskyttelse på opptil 120 minutters brannbeskyttelse avhengig av materiale og gjennomføring. Den er godkjent til kabler, kabelbunter og små trekkerør i plast og metal.

Hilti CFS-D brannstopp kabeldisk selges i esker av 32 disker og produktet er den nyeste innovasjonen i Hiltis brannstopp-portefølje. Alle produkter er testet mot EN 1366-3 og ETAG 026 europeiske standarder og er i tillegg CE-merket.

Hilti har også lansert en brannstoppvelger for å hjelpe kunder med å velge den beste branntettingsløsningen for jobben. På http://fsselector.hilti.com kan brukeren velge vegg/dekke, grunnmateriale og material som skal tettes. Programvaren vil deretter vise egnede produkter til deres applikasjon.

For mer informasjon og tekniske datablader vennligst se www.motek.no

Vi har vært i markedet i mer enn 60 år, er ca 260 ansatte og omsatte for ca NOK 770 millioner i 2016. Hovedkontoret ligger i Oslo, men Motek dekker hele landet med sine 28 butikker og ca 100 selgere. Motek fokuserer på å gi rådgivning direkte på byggeplassen og tilbyr kvalitetsmerker som blant annet Hilti, Festool og Bostitch, samt høykvalitetsprodukter under eget varemerke.

Roger Hasslinger

Leder Feltingeniøravdelingen 98247487