Gå videre til innhold
​Ferien er over: de beste tipsene for å aktivisere kjæledyret ditt når du jobber!

Nyhet -

Etter å ha vært sammen store deler av ferien, er det igjen tid for familien å dra tilbake på jobb og skole. Dagene til en hund og katt kan plutselig bli veldig kjedelige om de ikke får den aktiviseringen de trenger. Her er de beste tipsene for å stimulere både hode og kropp.

De late dagene om sommeren er nydelige, men ganske få – når ferien er over og det er hverdagen det er flest av,men vi  må vi ikke glemme våre firbente familiemedlemmer. For noen kjæledyr kan det være ganske kjedelig å være alene, og dette kan føre til uønskede overraskelser når eier kommer hjem – for eksempel møbler eller andre eiendeler som er revet eller tygget på. Eller kanskje du jobber hjemmefra, men det er mindre tid for aktivisering og sprell sammen.

For de som ikke kan tilbringe tid med hunden eller katten hele dagen på grunn av jobb eller studier, er det viktig å følge retningslinjene for kjæredyr som er alene, og ikke minst aktivisering for både kropp og sinn når dere får et sårt tiltrengt øyeblikk sammen. Her er Musti sine  beste tips for å aktivisere din beste venn når du må jobbe.

10 tips for å aktivisere kjæredyret ditt:

* Den tradisjonelle aktiviseringsballen – en absolutt klassiker som gir både hund og katt muligheten til å bruke sin problemløsningsevne!

* Spennende aktiveringsspill eller aktiviseringsteppe – velg aktiviseringsleker som setter hjernen på prøve! Spesielt designet for at dyrene skal få utløp for sine naturlige instinkter på en trygg måte.

* Kong – et leketøy som du kan fylle med våt- eller råfôr og legge i fryseren. Her kan hunden nyte et lengre måltid, da det tar tid før alt tines opp igjen.

* Slow feed-matskål – velg heller en slow feed-matskål om du lar maten stå tilgjengelig gjennom hele dagen. Velg gjerne en skål med ulike mønstre og høyder, slik at vennen din har noe drive på en stund.

* Tunnel –med noen gjemte godbiter i kan det være en utrolig spennende verden for din firbente venn!

* Oppmuntre kattens jaktinstinkt – varier hvor matskålen står, gjerne litt mer krevende steder som på hyller eller andre møbler som tåler kattens vekt. Det vil bli som et lite eventyr for din kjære katt!

* Roter leker – hunden eller katten trenger ikke å ha tilgang til alle lekene, og du kan derfor gjerne «rotere» dem. En veldig rampete valp kan gå lei favorittleken, men når leketøyet blir lagt vekk for noen dager, kan det bli et gledelig gjensyn for din firbente bestevenn.

* Kattemynte – det perfekte treningsverktøyet som oppforder katten din til å leke og bevege seg. Det finnes også spray med kattemynte som du kan bruke på for eksempel klorestativet, da det er større sjanse for at katten velger klorestativet foran de fine møblene dine.

* Utkiksplass – ved å plassere et høyt klorestativ ved et vindu, eller gi hunden din mulighet til å sitte ved et vindu, gir du vennen din en god og stimulerende plass, full av inntrykk!

* FØR du lar hunden eller katten din være alene: sørg for at den har blitt stimulert med litt aktivitet, og at den har fått gå en tur med nye inntrykk, noe som er godt for både hode og kropp.

Lykke til med å aktivisere din beste venn i høst!

*Musti anbefaler å holde tiden din firbente venn er alene så kort som mulig.

Vi elsker dyr!

I oktober 2016 åpnet Musti sin første butikk i Bogstadveien i Oslo. Etter dette har vi åpnet butikker over hele Norge. Musti har store ambisjoner og vårt mål er å være tilgjengelig for dyreelskere i alle landsdeler.

Vi er en del av MustiGroup – Nordens største dyrebutikk-kjede med 270 dyrebutikker i Sverige, Finland og Norge. Ikke bare er vi den største kjeden – men vi har også Nordens største utvalg av merkevarer innen fôr og utstyr til kjæledyr. Vi er kjent for å være spesielt gode på hund og katt.

Foruten våre fysiske butikker er vi også tilgjengelig på nett. Med om lag 5000 produkter på musti.no, har vi blant landets aller største sortiment av fôr og utstyr til kjæledyr kun få tastetrykk unna. I vår dyrebutikk på nett er ambisjonen å levere fremragende service, en trygg og effektiv handel og ikke minst vil vi forsøke å gi deg veiledning, gode råd og nyttige tips.

Alle vi som jobber i Musti elsker dyr. Faktisk så har 93 % av alle ansatte i Musti kjæledyr, det vil du merke på gleden og engasjementet! Musti er kjent for dette! I tillegg strekker vi oss litt lengre for at du skal oppleve ekte kundeservice. Dette fordi vi bryr oss, og fordi vi elsker vårt fag.

I Musti sier vi at et besøk hos oss skal være trygt, fordi vi gir gode råd, det skal være enkelt, fordi vi har alt du trenger og ikke minst skal det være gøy, i Musti investerer vi i glede og trivsel!

Musti Norge AS
Slemdalsveien 70B