Mynewsdesk lanserer sin AI-drevne PR-assistent til samtlige kunder

Mynewsdesk lanserer sin AI-drevne PR-assistent til samtlige kunder

Den markedsledende helhetsløsningen for PR og kommunikasjon, Mynewsdesk, introduserte nylig en betaversjon av et produkt som gjør det mulig å skape pressemeldinger og annet innhold ved hjelp av generativ AI. Funksjonen har blitt godt mottatt, og i dag lanserer selskapet den nye løsningen til samtlige kunder.

– Vi vil hjelpe kundene våre med å skape skikkelig god PR ved å kombinere menneskelig kunnskap med styrken i AI. Da vi lanserte betaversjonen og så hvor høyt brukerne elsket den, ønsket vi å gjøre den tilgjengelig for alle. Og det er enkelt å forstå hvorfor verktøyet blir satt så stor pris på – enhver kunde som har testet funksjonen hittil har fått pressemeldingene sine plukket opp av mediene, sier Louise Barnekow, administrerende direktør i Mynewsdesk.

Den nye funksjonen, som går under navnet AI-genererte utkast, gjør at brukeren kan skape pressemeldinger på bare noen få sekunder. Dette gjøres simpelthen ved å fylle inn et par felt om hva pressemeldingen skal handle om. Den nye funksjonen er basert på teknologi fra Open AI, men til forskjell fra mange andre AI-løsninger for tekstgenerering på markedet, tilbyr Mynewsdesk ulike maler for ulike temaer, basert på de vanligste temaene som forekommer i pressemeldinger. Ifølge Sara Manding Holm, produktsjef på Mynewsdesk, er målet å hjelpe folk med å frigjøre tid for å fokusere på kreativitet og andre deler av PR-arbeidet.

– Vi ser et stort potensiale i AI, og vi vil gjøre den nye teknologien tilgjengelig for flere. Derfor har vi bygd inn kraften fra AI der kundene våre allerede jobber med PR – i nyhetsrommet. Nå kan de skape, publisere, distribuere og analysere kommunikasjonen sin enda smartere og mer effektivt, sier Sara Manding Holm.

AI finnes overalt i Mynewsdesks plattform, blant annet i funksjonene for målgruppetilpasning og distribusjon – noe det allerede har gjort i flere år. Å bruke AI for å generere innhold er et naturlig steg i en bredere satsing på AI, hvor selskapet implementerer AI i samtlige deler av tjenesten.

– Når alt kommer til alt handler det om å hjelpe brukerne med å øke produktiviteten og få enda større effekt av PR-arbeidet. Og dette er bare begynnelsen – Mynewsdesk planlegger allerede ytterligere lanseringer av produkter basert på AI, sier Louise Barnekow.

– Fra vårt perspektiv har AI kommet for å bli. Folk kommer til å finne nye måter å bruke AI på i det daglige arbeidet sitt, og jeg er helt overbevist om at det kommer til å være utrolig hjelpsomt for veldig mange. AI vil bidra til å øke produktiviteten og gi folk mer tid til å jobbe kreativt med PR og kommunikasjon. Jeg lengter etter å få vise frem hva vi jobber med, og kan på nåværende tidspunkt si følgende: Fremtidens PR er spennende! Det finnes ingen grenser for hva vi kan oppnå når vi kombinerer ny teknologi med menneskelig kunnskap og erfaring, avslutter Louise Barnekow.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewdsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Med vår brukervennlige PR-plattform forenkler vi publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no.

Pressekontakt Press contact +46 79-075 64 25

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no