Ada Hegerberg i Champions League-finalen på TV3 og Viaplay

Lørdag 18. mai møtes franske Lyon og spanske Barcelona til UEFA Champions League-finale for kvinner. Kampen sendes kl. 17.30 på TV3 og Viaplay.

Lyon spiller sin åttende finale på ti år og kan vinne sin fjerde tittel på rad, mens Barcelona deltar i det gode selskap for første gang. Lagene møttes i kvartfinalene under fjorårets turnering. Da sendte Ada Hegerberg Lyon videre i turneringen, mens Barcelona røk ut.

Hegerberg har vært med på de siste tre UEFA Champions League-triumfene til Lyon, og satte i fjor rekord med 15 scoringer i turneringen. Nå kan gullballvinneren vinne sitt fjerde mesterligatrofé på rad.

Finalen spilles på Ferencváros Stadium i Budapest. I den ungarske hovedstaden leder Jan Åge Fjørtoft sendingen fra indre bane, mens Roar Stokke kommenterer finalen.

Lørdag 18. mai: UEFA Champions League-finale for vinner: Lyon – Barcelona kl. 17.30 på TV3 og Viaplay.

• Fotball