Conor McGregor er tilbake på Viaplay natt til søndag

Conor McGregor er tilbake på Viaplay natt til søndag

Natt til søndag er det klart for et av årets største MMA-stevner når irske Conor McGregor skal møte amerikaneren Dustin Poirier som main event på UFC 257 fra Abu Dhabi. Hele stevnet vises direkte som Pay-per-view på Viaplay og koster 499 kroner.

Nordic Entertainment Group (NENT Group) viser et av årets største sportsbegivenheter på V sport 1 og Viaplay når UFC 257 går av stabelen natt til søndag norsk tid. Early Prelims og Prelims vil sendes på V sport 1 og Viaplay fra 00.30 til rundt klokken 04.00 natt til søndag, mens hele hovedkortet vises som PPV på strømmetjenesten Viaplay.

Tilgangen til UFC 257 kan kjøpes på viaplay.no/ppv

Conor McGregor og Dustin Poirier har møttes én gang tidligere, for nesten syv år siden. Da var iren overlegen og vant med en knockout allerede i første runde. Nå er det endelig klart for et nytt møte mellom to av de beste MMA-uttøverne i verden, under UFC 257 fra Etihad Arena i Abu Dhabi.

Siden møtet i 2014 har begge opplevd stor suksess, og da spesielt iren som har vunnet titler i to forskjellige vektklasser.

– Stadig flere norske seere har fått øynene opp for MMA og spesielt UFC. At vi allerede i januar har bransjens «enfant terrible» og største showman, Conor McGregor, tilbake i aksjon i en utrolig spennende kamp - er veldig gøy. Motstander Dustin Poirier er ingen smågutt eller kasteball, så dette kan fort bli et av årets råeste oppgjør, forteller NENT Groups sportssjef Kristian Oma.

Den totalt overlegne russeren Khabib Nurmagomedov ga seg i fjor etter seier over Justin Gaethje og sin fars bortgang – noe som betyr at lettvektsdivisjonen står uten en ny mester.

Det er ingen tvil om at Irlands «Notorious» er motivert for å ta tilbake tittelen og igjen kunne kalle seg verdensmester. For å komme nærmere det målet må han vinne over amerikanske Poirier, som garantert ønsker revansje etter McGregors seier i 2014.

– Vi har fire av verdens beste utøvere i verdens dypeste og kvalitetssterke vektklasse på 70 kilo som skal gjøre opp. Og alle fire er knockout-maskiner med til sammen 50 seire på «KO» seg imellom. Khabib, divisjonens konge sitter på sidelinja og vurderer hvem som skal få bli hans arvtager, forteller MMA-ekspert og Viaplay-kommentator Andreas Lagaard.

– Alle fire må prestere. Det gjeveste beltet i sporten står på spill. Og bare en uforglemmelig prestasjon kan lokke Khabib ut av pensjonisttilværelsen, sier Lagaard.

UFC 257 sendes eksklusivt på Viaplay som PPV og koster 499 kroner. Sendingen inkluderer hele Main Card, og kan kjøpes på viaplay.no/ppv.

Fredrik Olimb

Pressekontakt Pressesjef, Viaplay Norge Viaplay +47 93290065