Michael C. Hall i den nye Viaplay-serien «The Defeated». Foto: Stanislav Honzik/NENT Group

«Dexter»-stjerne og «Broen»-skaper samarbeider i ny Viaplay-serie fra etterkrigstidens Berlin

Krigen er slutt, men kampen om fred har så vidt begynt i Berlin anno 1946. Den amerikanske offiseren Max McLaughlin får i oppgave å reetablere det tyske politiet, samtidig som at han ønsker å finne sin forsvunnede bror. Serien er skapt av Måns Mårlind (Broen) og byr på blant annet Michael C. Hall i en fremtredende rolle. The Defeated har premiere på Viaplay 13. desember.

Se den offisielle traileren for den nye Viaplay Original-serien The Defeated.

The Defeated er et storslått drama fra etterkrigstidens Berlin, skapt av den svenske regissøren og en av Broen-skaperne, Måns Mårlind.

Max McLaughlin (Taylor Kitsch) ankommer Berlin for å skape lov og orden gjennom US Occupation Force, men hans egentlige mål er å finne broren sin, Mortiz (Logan Marshall-Green), som forsvant fra troppen sin på slutten av krigen. Vi følger Karin Mann (Mala Emde), en ung tysker som hevner seg på amerikanske soldater som voldtok henne og som havner i klørne til den fryktede «Engelmacher» (Sebastian Koch).

McLaughlins høyre hånd, politimester Elsie Gartner (Nina Hoss), leder en politistasjon bestående av uerfarne kvinner og unge gutter som blir dratt inn i dødelige konflikter i etterkrigstiden.

I en annen fremtredende rolle finner vi Michael C. Hall, best kjent fra dramaserien Dexter, i rollen som diplomaten Tom Franklin, som McLauglin rapporterer til.

The Defeated skildrer et Berlin hvor krigen er tapt, men kampen for fred har bare så vidt begynt. Tusenvis av kvinner blir misbrukt av okkupasjonsmaktens soldater, mens kriminelle grupper triver i det lovløse maktvakuumet til den kollapsede nasjonen. Bak kulissene begynner den kalde krigen, der stormaktene kjemper for både tyskernes hjerter og territorier.

Se traileren til The Defeated her: https://youtu.be/TBv4VKrD3VQ

The Defeated har premiere på Viaplay 13. desember. Kontakt Fredrik Olimb for anmelderepisoder.

Fredrik Olimb

Pressekontakt Pressesjef, Viaplay Norge Viaplay +47 93290065