PRISDRYSS TIL P4 UNDER PRIX RADIO: P4s Radiofrokost, P4-nyhetenes Merete Vkre, Even Rognlien og Misjonen var blant prisvinnerne

Flest priser til P4 under radiobransjens Oscar-utdeling, Prix Radio

Hele seks gjeve priser gikk i til P4 da radiobransjen fredag hedret det beste som er laget på norsk radio det siste året. P4 fikk pris for både årets morgenflate, innslag, aktualitetsprogram, humorinnslag, programleder musikkdrevet radio og nyhetsbulletin. P4 ble dermed kveldens klart mestvinnende enkeltkanal. I tillegg fikk P4s søsterkanal – P5 Hits – pris for årets musikkprogram.

Prix Radio er en årlig prisutdeling for alle som jobber i og med radio i Norge. Totalt 22 priser ble delt ut under årets heldigitale arrangement.

To priser til P4s Radiofrokost

Den populære morgensendingen på P4 med Bjørn Faarlund, Marte Kaasa Arntsen og Øystein Røe Larsen fikk pris for både årets morgenflate og årets innslag, og juryen var full av lovord i sin begrunnelse.

- Dette er morgenradio på sitt beste. Vinneren er svært profesjonell. Samspillet i studio er perfekt, og de har alltid noe gøy på lager. Det er god dynamikk med mange stemmer, men uten at de avbryter hverandre. «Drit gøy» når de gir av seg selv og deler sine historier, uttalte juryen.

Misjonen på P4 er årets morsomste

Atle Antonsen og Johan Golden i Misjonen fikk pris for årets humorinnslag, for sin prat om krangel i rototiltgruppa på Facebook. Juryen mente dette er humor på sitt beste.

- Dette er historiefortelling på høyt nivå som får lytteren til å le høyt! Programlederne er på sitt beste og du hører at de koser seg. De er kjappe i replikken og fremstår som bunnsolide. Dette kan de, uttaltejuryen.

Tok begge musikkprisene

Musikk er en stor og viktig del av samtlige kanaler i P4-gruppen, og begge de to musikkprisene under fredagens utdeling gikk til P4-gruppens radiokanaler. P5 Hits og programleder Ole Morten Føreland fikk pris for årets musikkprogram, mens P4s Even Rognlien ble kåret til årets programleder, musikkdrevet radio.

Om sistnevnte uttalte juryen følgende: - Dette er en ultraproffesjonell produksjon og alle elementene håndteres supergodt. Alt er svært godt forberedt og presenteres med god energi og personlighet. Det er fine produksjoner, trivelig stemning og en vinneren byr på seg selv, uttalte juryen.

- Vinner i alle viktige kategorier

P4 fikk også to priser for sine nyhets- og aktualitetssendinger. P4-nyhetene stakk av med årets nyhetsbulletin, og i tillegg fikk kanalens valgvake prisen for årets aktualitetsprogram.

Programredaktør i P4, Anders Opsahl, er både stolt og glad over at P4 vinner i så mange viktige kategorier. – Det at vi vinner priser både for morgensending, musikkflater, humor og nyheter viser at det er kvalitet i absolutt hele spekteret av det vi holder på med, sier Opsahl. – Og for meg som leder er det ikke minst inspirerende å få jobbe med en så kreativ og flink gjeng, avslutter han.

Birgitte Malling

Pressekontakt Pressekontakt P4 +47 90 60 61 48