​JCP og Arla vinner august-Sølvmikken

En kampanje for frokostmat fra Arla av JCP PR & Advertising ble stemt fram som den beste radioreklamen i august 2019, og vinner dermed Sølvmikken.

I vinnerkampanjen for august måned blir lytterne oppfordret til å «gjøre nye nytt», enten det handler om å sove på andre siden av sengen, få seg en ny sveis, lære deg ordet «Jnana» (kunnskap) … eller ganske enkelt gjøre morgenstunden ny ved å bytte til frokostmat og meieriprodukter fra Arla.

Slik er juryens begrunnelse for vinnerspotten i august:

– Gjør noe nytt da vel! Som å vinne en Sølvmikk eller reise på en tur til New York. Spotten for Arla stikker av med gjeveste pris for august. Juryen applauderer for godt skuespill og god produksjon. Det er deilig å høre på en spott som tar seg tid til dramatiseringen og som man gjerne hører igjen. Takk for ny «Jnana», og gratulerer til hele teamet. God tur.

Kreativt team hos JCP var Øivind Kristiansen og Helge Svendsen, og spottene ble produsert av Verdens Sterkeste Mann.

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4, Kreativt Forum og Bauer Media hver måned. Alle kreatører som vinner 1. plass i den månedlige radioreklamekåringen blir invitert med på tur til New York! Det er to plasser pr. kåring.

Hør alle vinnerne samt tidligere vinnere på gullmikken.no.

• Radio, TV

P4 Lyden av Norge er landets største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen kan lyttes til via det riksdekkende DAB-nettet, på digital-TV, internett eller via mobilapper. P4-gruppen består i tillegg av P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og P10 Country, og har tilsammen 2,3 millioner ukentlige lyttere. P4 Radio hele Norge har sitt hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo og Bergen. P4-gruppen er heleid av Nordic Entertainment Group (NENT Group). Ansvarlig redaktør: Vegard Drogseth