NENT Group åpner for Haaland-show til «hele Norge» i mars – viser Haaland mot Bayern München på Viaplay og V4

Nordic Entertainment Group (NENT Group) sender tre av kampene til Borussia Dortmund og Erling Braut Haaland fra Bundesliga og den tyske cupen på TV-kanalen V4 i mars, inkludert lørdagens toppoppgjør mot Bayern München. I tillegg vil norske seere kunne se alle nordmannens kamper på strømmetjenesten Viaplay.

Et av verdens heteste fotballnavn har i lang tid vært 20 år gamle Erling Braut Haaland fra Jæren. Nå får «hele» Norge sett kampene til han og resten av lagkameratene i Borussia Dortmund når NENT Group legger tre av oppgjørene fra Bundesliga og den tyske cupen til den bredt tilgjengelige kanalen V4 i mars.

Dette inkluderer det eksplosive møtet mellom Borussia Dortmund og den tyske giganten Bayern München som spilles lørdag 6. mars kl. 18.30. Allerede i morgen, tirsdag, møter Haaland Borussia Mönchengladbach i DFB Pokalens viktige kvartfinaleoppgjør.

Alle kampene vil som vanlig også vises på strømmetjenesten Viaplay for abonnenter. Én av fire kamper i mars, mot Hertha Berlin, vil sendes på NENT Groups sportskanal V sport +.

– Haaland er fotballgaven som aldri slutter å gi. Han har gitt oss så mye glede på fotballbanen det siste året, og nå har vi lyst til å dele prestasjonene hans med enda flere norske seere. I mars vil vi derfor vise tre av kampene til Borussia Dortmund fra den tyske cupen og Bundesliga på V4, i tillegg til at alt sendes på Viaplay, forteller sportssjef i NENT Group, Kristian Oma.

Utover de tyske toppkampene byr Viaplay og NENT Groups kanaler på en rekke sportsopplevelser i mars, som sluttspillet i UEFA Champions League, kvartfinalene i FA Cup og sesongåpningen til Formel 1 i Bahrain.

Haaland-kampene som gis til det norske folket er:

Tirsdag 2. mars kl. 20.45 (studio fra 20.15):
Borussia Mönchengladbach – Borussia Dortmund (DFB Pokal, kvartfinale)
Viaplay og V4

Lørdag 6. mars kl. 18.30 (studio fra 18.00):
FC Bayern München – Borussia Dortmund (Bundesliga)

Lørdag 13. mars 18.30:
Borussia Dortmund - Hertha Berlin (Bundesliga)
Viaplay og V sport+

Lørdag 20. mars kl. 15.30 (studio fra 15.00):
FC Köln - Borussia Dortmund (Bundesliga)

Fredrik Olimb