NENT Group lanserer nytt navn på Viasat-kanaler

NENT Group lanserer nytt navn på Viasat-kanaler

Nordic Entertainment Group (NENT Group) introduserer nytt navn og utseende på de ikoniske Viasat-kanalene fra 1. juni i år. Til sommeren blir «Viasat» erstattet med «V» for alle betalingskanaler, i tillegg til at TV-kanalen Viasat 4 endrer navn til V4.

NENT Group introduserer nytt navn og utseende på en rekke betalingskanaler med den nye merkevaren V. TV-kanalen Viasat 4 beholder den velkjente visuelle identiteten, men bytter navn til V4.

Endringen vil strømlinjeforme samtlige kanaler på tvers av de nordiske markedene hvor NENT Group opererer og gi et mer moderne utseende og en felles identitet.

– Med den nye V-merkevaren gir vi de populære og historiske Viasat-kanalene en mer moderne visuell identitet uten at det går på kompromiss av premiuminnholdet som disse kanalene er kjent for. Våre seere assosierer oss med den beste underholdningen, fra direktesendt sport til nye storfilmer og serier. I de kommende årene vil vi styrke denne posisjonen ytterligere med en ny og moderne profil, forteller Kenneth Krabbe, VP Wholesales i Nordic Entertainment Group.

I oktober i fjor kunngjorde NENT Group og Telenor opprettelsen av et nytt joint venture-selskap som skal kombinere Viasat Consumer og Canal Digital for å skape en fremoverlent nordisk TV-distribusjonsvirksomhet. Transaksjonen er underlagt godkjenning av myndighetene og forventes gjennomført i løpet av første halvdel av 2020. NENT Group beholder sine Viasat-kanaler som fortsatt distribueres gjennom en rekke partnere. Viasat Consumer-merkevaren forblir uendret.

Fredrik Olimb

Pressekontakt Pressesjef, Viaplay Norge Viaplay +47 93290065

Nordic Entertainment Group (NENT Group) er Nordens ledende underholdningsleverandør.

Nordic Entertainment Group