De norske spillererne har hatt grunn til å juble så langt. Kan de nå hele veien? FOTO: Ritzau Scanpix

Norge i semifinale i håndball-EM: Slik ser du kampen

Kroatia blir Norges semifinalemotstander i håndball-EM. Kampen ser du fredag fra klokken 16.00 på TV3 og Viaplay.

Tirsdag kveld ble semifinaleplassen sikret, men håndballgutta avsluttet også hovedrunden med stil. Onsdag kveld ble det seier over Slovenia, og nå er Christian Berges mannskap blant de fire nasjonene som i helgen skal kjempe om EM-gull.

Fredag ettermiddag møter landslaget Kroatia i semifinale på TV3 og Viaplay.

Studiosendingen fra Stockholm begynner klokken 16.00, og som vanlig vil Ørjan Bjørnstad, Ole Erevik og Joachim Boldsen lose seerne gjennom kvelden, med Daniel Høglund og Kristian Kjelling på kommentatorplass. Kampstart er klokken 18.00.

Uansett utfall blir ikke dette Norges siste kamp i mesterskapet. Med tap blir det bronsefinale lørdag med kampstart klokken 18.30. Med seier blir det finale søndag ettermiddag med kampstart klokken 16.30. Startskuddet for studiosendingene vil bli offentliggjort i etterkant av semifinalene.

Senere fredag kveld spilles den andre semifinalen. Kampen spilles mellom Spania og Slovenia og sendingen starter klokken 20.15.

Thomas Horni

Pressesjef Sport Norge 93858628