Foto: Viaplay/NENT Group

Ny sesong av seersuksessen «Lykkevika» kommer 19. januar på Viaplay

Krimdronning Camilla Läckbergs Lykkevika har vært en stor seersuksess, og allerede 19. januar kommer sesong to av den moderne såpeserien. Läckberg lover mer dramatikk i den nye sesongen.

Den moderne såpeserien Lykkevika er skapt av Sveriges fremste krimdronning, forfatteren Camilla Läckberg. Serien har gjort det sterkt på strømmetjenesten Viaplay, og nå er det klart at de mange såpeglade seerne ikke må vente lenge på neste sesong.

Allerede 19. januar begynner sesong to, som består av totalt åtte nye episoder. To episoder slippes denne dagen på Viaplay.

– Jeg er utrolig glad for den fantastiske responsen som Lykkevika har fått og at så mange har sett på serien. Nå gleder jeg meg bare til å dele neste sesong med seerne, forteller Camilla Läckberg.

I sesong to jobber etterforskeren Johanna (Disa Östrand) videre med mordgåten sammen med sine politikolleger. Etterforskningen tar stadig nye, uventede vendinger og det er snart ikke noen igjen som Johanna kan stole på. At hennes gamle venn Madelene, som alle i 18 år trodde var død, plutselig dukker opp igjen, gjør saken ytterligere komplisert.

I tillegg settes Johannas forhold til sin tidligere ungdomskjæreste Danne (Martin Stenmarck) på prøve når han slites mellom henne og kona Pernilla (Linda Santiago). Hvem skal han velge – eller hvem velger ham? Og det største spørsmålet av alt: Hvem er seriemorderen i Hammarvik?

– Jeg kan faktisk love at neste sesong kan by på enda mer spenning, dramatikk, kjærlighet og intriger, forteller Läckberg.

Andre skuespillere som kommer tilbake i sesong to er Christopher Wollter, Ella Rappich, Emma Broomé, Marie Robertson, Daniel Adolfsson, Amanda Lindh, Mirja Turestedt, Ashkan Ghods, Jacques Karlberg, Peter Lorentzon, Anna Söderling, Lars Väringer, Arman Fanni, Felicia Truedsson og Emil Algpeus.

Lykkevika er skapt av Camilla Läckberg og Nordisk Film TV i samproduksjon med Film i Väst, med Renée Axö som produsent og Jenny Grewdahl som kreativ produsent. Hovedforfattere sammen med Camilla Läckberg er Lovisa Löwhagen og Jessika Jankert, mens ansvarlige regissører er Peter Lindmark, Åsa Kalmér og Andreas Lindergård. Produksjonen distribueres av Eccho Rights.

Fredrik Olimb

Pressekontakt Pressesjef, Viaplay Norge Viaplay +47 93290065