Krimdronningen Camilla Läckberg er klar med en moderne såpeserie på Viaplay 20. oktober. Foto: Magnus Ragnvid.

Premiere for Camilla Läckbergs nye såpeserie 20. oktober – se første teaser nå

Forbudt kjærlighet, alvorlige svik og en mystisk mordgåte. Nå begynner nedtellingen til krimdronningen Camilla Läckbergs nye moderne såpe Lykkevika som har premiere på strømmetjenesten Viaplay 20. oktober. Her er første teaser fra serien.

Det er klart for comeback for såpesjangeren på TV-skjermen når den bestselgende krimforfatteren Camilla Läckbergs nye serie Lykkevika kommer til Viaplay.

Handlingen finner sted på den fiktive plassen Hammarvik, hvor politikvinnen Johanna (Disa Östrand) vender hjem for å delta på morens begravelse. Hun har bare planlagt å bli noen få dager, men når kroppen til en ung kvinne blir funnet i bagasjerommet til en bil, må Johanna motvillig bli lenger enn planlagt.

Se teaseren her.

Når ungdomskjæresten Danne (Martin Stenmarck) – nå familiefar og gift med Johannas tidligere bestevenn Pernilla (Linda Santiago) – dukker opp så blir ting raskt mer komplisert.

Disa Östrand (Foto: Ylva Rafstedt Lindgren)

Johanna havner ufrivillig inn i et trekantdrama preget av løgner, svik og bedrag. Skuespiller Disa Östrand er strålende fornøyd med at man nå har modernisert den etter hvert så klassiske såpesjangeren.

Lykkevika har alt det man elsket med den klassiske såpesjangeren, men i en moderne drakt. De gamle såpeseriene var jo veldig samlende, man samlet seg for å se på dem og etterpå så skravlet man i timesvis om alt som skjedde i episoden. Jeg håper at det blir det samme med Lykkevika, at seerne kan få dykke ned i denne verdenen og ha den som en slags virkelighetsflukt, forteller Östrand.

Den nye Viaplay Original-serien består av 16 episoder fordelt på to sesonger. Serien har premiere 20. oktober med to episoder på Viaplay i hele Norden.

– Jeg er utrolig forventningsfull til Lykkevika og fantastisk stolt over skuespillerne som blir med på dette eventyret. Det her er en drøm som går i oppfyllelse, jeg har lengtet etter å gjøre en moderne vri på såpen, forteller Camilla Läckberg.

Lykkevika er skapt av Camilla Läckberg, som også er hovedforfatter sammen med Lovisa Löwhagen og Jessika Jankert. Peter Lindmark, Åsa Kalmér og Andreas Lindergård står for regien.

Fredrik Olimb

Pressekontakt Pressesjef, Viaplay Norge Viaplay +47 93290065