Premiere på TV3 og Viaplay: L.A.’s Finest – ny actionserie med Jessica Alba

16 år etter den populære actionkomedien Bad Boys 2 kommer nå en oppfølger i serieformat, med Gabrielle Union og Jessica Alba i hovedrollene. L.A.'s Finest har premiere på Viaplay 14. mai og på TV3 15. mai kl. 22.30.

En ung gutt blir målskive for et mektig narkokartell. En seriemorder lokker unge kvinner ut til øde områder, før han dreper dem live på sosiale medier. En kropp faller plutselig ned fra himmelen og lander midt i en travel gate.

Dette er bare noen av kriminalsakene vi støter på i L.A.’s Finest, serien der to tøffe kvinner har overtatt stafettpinnen etter Will Smith og Martin Lawrence fra de opprinnelige Bad Boys-filmene.

Den frittenkende Syd Burnett (Gabrielle Union), søsteren til Marcus Burnett (Martin Lawrence i originalfilmene), har forlatt Miami for en politijobb i Los Angeles. Sammen med sin nye partner Nancy McKenna (Jessica Alba) støter hun på noen av byens verstinger, og i sann Bad Boys-ånd er de ikke redde for å tøye reglene om det trengs.

Det er knyttet stor spenning til serien, som har premiere 13. mai i USA. TV.com gir serien gode skussmål og skriver at «L.A.'s Finest, Gabrielle Unions og Jessica Albas Bad Boys II-spinoff var verdt ventetiden», mens Comicbook.com gir fire av fem stjerner og kaller den «et lekent show som fanger sjarmen og spenningen fra Bad Boys». Kun et døgn etter den amerikanske premieren er episodene tilgjengelig på Viaplay.

L.A.`s Finest har premiere onsdag 15. mai kl. 22.30 på TV3, men de tre første episodene kan nytes på Viaplay allerede 14. mai.

• tv3