Erling Braut Haaland og Borussia Dortmund tar imot Manchester City onsdag. FOTO: Ritzau Scanpix

Se «Haalands største kamp» mot City på Viaplay og V4

Tirsdag og onsdag skal det avgjøres hvem som tar seg til semifinalene i UEFA Champions League. Erling Braut Haaland og Borussia Dortmund må slå Manchester City, og kampen ser du på Viaplay og V4.

Det så lenge ut til at Borussia Dortmund hadde sikret seg et glimrende utgangspunkt til returoppgjøret, men like før slutt dukket Phil Foden opp og sikret 2-1-seier til Manchester City. Med andre ord må Erling Braut Haaland og Dortmund vinne onsdag kveld.

Nordmannen har scoret mot alle lag han har møtt i UEFA Champions League, og mot City må han finne fram formen igjen om de gule og sorte skal ta seg videre i turneringen. Dette kan fort være Haalands viktigste kamp noensinne.

- Etter en god kamp i Manchester har Dortmund nå muligheten til å slå Manchester City ut av verdens største fotballturnering for klubblag. De har også muligheten til å vinne hjemlig cup og kvalifisere seg til neste års UEFA Champions League: Da blir det en god sesong for Erling Haaland & co. Men de kan også tape alt. Derfor er alle kamper helt avgjørende, og Haaland er en nøkkelperson for et Dortmund-lag som er helt avhengige av hans scoringer. De scoringene trengs på onsdag, sier Viaplays fotballekspert Jan Åge Fjørtoft.

Sendingen starter onsdag klokken 20.00 på Viaplay og V4, og ledes av Ørjan Bjørnstad. Han har med seg Fjørtoft og Morten Langli i studio. Kampstart er klokken 21.00 og kampen kommenteres av Roar Stokke og Lars Tjærnås.

Det er imidlertid ikke kun onsdag det blir Champions League-fotball på Viaplay. Tirsdag kveld møtes Chelsea og Porto på Stamford Bridge i London. Britene har med seg 2-0 fra oppgjøret i Portugal, og er solide favoritter til å ta seg til semifinalen.

I likhet med onsdagens storkamp, blir det også her studiosending - Denne gangen fra klokken 20.30 - med Bjørnstad, Langli og Fjørtoft. Kampen vises også på V sport 1.

I tillegg spilles PSG-Bayern München tirsdag kveld og Liverpool-Real Madrid onsdag kveld. Disse kampene sendes på Viaplay.

Tirsdag:

21.00: Chelsea-Porto, Viaplay og V sport 1 (Studio fra 20.30)
21.00: PSG-Bayern München, Viaplay

Onsdag:

21.00: Borussia Dortmund-Manchester City, Viaplay og V4 (Studio fra 20.00)
21.00: Liverpool-Real Madrid, Viaplay

Thomas Horni