Slik blir høsten 2019 på NENT Groups flater – se hva som kommer på TV3, Viaplay og Viafree

Høsten på Nordic Entertainment Groups flater byr på uforglemmelige charterturer, intense sportsøyeblikk og spennende drama på TV3, Viaplay og Viafree. Få hele oversikten over sesongens premierer.

Høstens TV-sesong byr på sterke flaggskip på TV3, ny norsk dramasatsning på Viaplay, en rekke programmer myntet på en yngre målgruppe på Viafree, og sport for enhver smak. Administrerende direktør i NENT Group Norge, Vegard Klubbenes Drogseth, mener NENT Groups mange plattformer og kanaler er en styrke for å favne målgruppene i en fragmentert mediehverdag.

- Å kunne kombinere sterke flaggskip, som for eksempel Luksusfellen som er i sin 20. sesong, med unge spreke Viafree-programmer som Kjendismødre gir en god spennvidde. I tillegg har vi sterke sportsrettigheter som vi vet vil samle folk foran det de måtte bruke av skjermer. Fra slutten av november går det slag i slag med Håndball-VM for kvinner i Japan, til EM for menn som blant annet spilles på norsk jord i januar.

Programdirektør i NENT Group Norge, Andreas Bakka Hjertø gleder seg over å kunne følge opp fjorårets Charterfeber-comeback med tidenes deltakerliste;

- Vi gleder oss veldig til å kunne vise en mer avslappet side av Norges mest omtalte politiker det siste året, Per Sandberg og hans kjæreste Bahare Letnes! Vi har også en rekordstor satsing på egenproduserte Viafree-programmer denne sesongen.

Få oversikten over høsten på NENT Groups flater her, inkludert promoer og bilder: https://tv-innhold.nentgroup.no/. Se også vedlegg.

Unnskyld, Norge

«Unnskyld, Norge» er en ellevill og skamløs serie som viser Casper Christensen fra Klovns desperate forsøk på å bli berømt i nabolandet. Etter at hans egne landsmenn har fått nok av de mange (fiktive) skandalene og #metoo-relaterte situasjonene han har rotet seg bort i, rømmer han til Oslo. Han tror han skal lede et talkshow og bli den nye Skavlan, men i stedet er han castet til en tarvelig realityserie om kjendiser som skal overleve i villmarken. I sin jakt på rikdom og berømmelse får den egoistiske, danske mannssjåvinisten med seg dette stjernelaget av norske kjendiser: Else Kåss Furuseth, Ulrikke Falch, Lars Berrum, Erik Solbakken, Tusvik og Tønne, Mia Hundvin, Petter Stordalen, Morten Ramm, Hans Petter Burås, Magnus Carlsen og Petter Pilgaard.

Premiere: Torsdag 29. august kl. 22.30 på TV3 og Viaplay

Charterfeber

Bli med på en reise til det forjettede land, Syden! Følg flere reisegrupper på sydenturen, der de kaster seg inn i alt Syden har å by på: båtturer, kamelsafari, paraplydrinker, badeland og sightseeing. Vi får være med Per Sandberg og Bahare Letnes på deres første chartertur, som selv om den er mindre komplisert enn andre reiser de har vært på, er spekket med nye opplevelser. I tillegg er selvsagt Svein Østvik på plass under solen, og denne gangen er han på tur med LinniMeister. Vi får også gjensyn med blant andre den alltid positive Fred Åge, Bjørge aka "løkmannen" og kona Tove, Ann Marielle og Aurora er tilbake med hvert sitt reisefølge, i tillegg til familier, vennegjenger og kjærestepar som er med på Charterfeber for første gang.

Sesongpremiere: Mandag 2. september kl. 20.30 på TV3. Viaplay og Viafree. Sendes mandager, tirsdager og torsdager

Charterfeber – After Beach

Guttastemning, jentevors, strandliv, fest og sjekking er ingrediensene når vi følger gutte- og jentegjenger som går all in på Sydens fristelser. I Charterfeber – After Beach gir vi et unikt innblikk i Sydens partyparadis Gran Canaria! Bli med Ann Marielle med sine reality-venninner Ingrid fra Ex on the beach og Charlotte fra Paradise Hotel, Fetsund-gutta, Golden Boys fra Drøbak, jentegjengen fra Bodø og mange flere på tidenes ferietur!

Premiere: Tirsdag 3. september på Viafree, vises også på TV3

Luksusfellen

Nordmenns skrekk for regninger i posten vil ingen ende ta og gjelden vokser stadig. Den akterutseilte økonomiske skuta må stabiliseres i havet av vanvittige regningsbunker og låneavtaler som det norske folk stadig drukner i. Heldigvis er Luksusfellens eksperter fremdeles parate med økonomisk nødhjelp. Hallgeir Kvadsheim, Magne Gundersen, Cecilie Lynum og Lene Drange bretter opp ermene i Luksusfellens tyvende sesong, for nok en gang å hjelpe Ola og Kari Nordmann.

Sesongpremiere: Onsdag 11. september kl. 20.30 på TV3, Viaplay og Viafree

Eventyrlig oppussing

Norges mest eksotiske oppussingsprogram er tilbake - mer spektakulært enn noensinne! Hyttegeneral Halvor Bakke og hans snekkerteam Ole RosénLystrup og Gustav Brustad Nilsen er igjen klare til å gi deg hakeslepp med guddommelig natur og geniale overhalinger. Dette er den femte sesongen av det populære og Gullruten-nominerte programmet, og i år går turen til alt fra majestetiske Lofoten, til sørlandsidyll i Lillesand og pittoreske Provence. Se opp for majestetisk natur, imponerende snekkerarbeid, vakkert interiør og bading, mikset med en god dose sjarm og humor: Det ligger an til å bli en eventyrlig høst.

Sesongpremiere: Torsdag 12. september kl. 21.30 på TV3, Viaplay og Viafree

Norges smarteste realitydeltaker

Hva er Norges høyeste fjell? Og hvordan fortsetter «mellom bakkar og berg…» Dette er spørsmål man må kunne svaret på om man skal krone seg med tittelen «Norges smarteste realitydeltaker.» I hver episode møtes to realitydeltakere til duell der intelligens og kunnskap testes i ulike kategorier. Etter fem runder ender deltakernes poengsum på et scoreboard. Scoreboardet følger hver episode til det til slutt står igjen med én vinner som kan titulere seg som Norges smarteste realitydeltaker.

Programleder for serien er Mattis Mjåseth fra NRJ, og gjennom høsten quizes deltakere som Kristin Gjelsvik og Dennis Poppe, Melina Johnsen og Iselin Michelsen, samt Aleksander Sæterstøl og Erik Sæter. I tillegg deltar blant andre også Siv Meyer og Ulrik Giske fra årets sesong av Ex on the beach.

Premiere: Torsdag 19. september på Viafree.

Boligjakten

I den nye sesongen av Boligjakten får vi et gjensyn med Karianne Amlie og Hans Christian Espenes, samt et nytt tilskudd i Per Elling Sylte som har hatt en eventyrlig meglerkarriere. Nytt av året er at Karianne hjelper et knippe kjendiser med visninger og budrunder. Meglerne skal også hjelpe både mannen og kvinnen i gata med det som kan virke som en overveldende og vanskelig oppgave – å kjøpe bolig. Forhåpentligvis går de dyktige meglerne seirende ut av budrundene!

Sesongpremiere høsten 2019 på TV3, Viaplay og Viafree

Kjendismødre

De lever et jetset-liv med elleville kjendisfester, røde løpere og utlevering i sosiale medier. Med sterke meninger og ulike verdier kjemper de om oppmerksomhet i det nye medielandsskapet. Gjennom seks episoder følger vi Louise Angelica Riise, Kristin Gjelsvik og Linni Meister i opp- og nedturer i tilværelsen som mor, og får et nært innblikk i hvordan de takler balansen mellom kjendislivet og foreldre. Vi møter de unge familiene i alle slags anledninger og får følge overgangen fra et tilsminket influencerliv til en ansvarsfull hverdag med bleieskift, amming og lite søvn.

Premiere i høst på Viafree, vises også på TV3

Helt ærlig

I «Helt ærlig» får vi et unikt og personlig innblikk i livene til et knippe interessante, unge mennesker som filmer seg selv i en periode i livet. De vi skal følge denne høsten er Erlend Elias og lillebror Erik Sæter som har et helt spesielt søskenforhold og begge står i rampelyset til daglig, det nyforlovede paret Lene Sleperud og Tonje Garvik kjent fra Farmen, samt artist Vidar Villa (Vidar André Grødset Mohaugen) og Jonas Thomassen.

Premiere i høst på Viafree, vises også på TV3

Henrik og Aleks

Hvordan bruke sommerferien godt når man har ferie hver dag? Det spørsmålet prøver Henrik Borg og Aleksander Sæterstøl å besvare gjennom denne miniserien. Med kamera på slep prøver de å dokumentere sommerens febrilske jakt på festligheter, damer og guttemoro.

Serien sendes på Viafree.

Besatt

Noen måneder har gått siden etterforskeren Max og advokatkona Asha mistet sønnen sin. I et forsøk på å komme seg videre søker Max seg til voldsavsnittet i Oslo og blir partner med den erfarne politimannen Sander, som kjenner godt til det kriminelle miljøet i hovedstaden. Etterforskerparet blir satt på en sak som omhandler fire døde innvandrergutter. Det er ingen tegn til vold eller narkotika, og saken fremstår som et mysterium. Samtidig som at de etterforsker den tragiske saken begynner begge mennene å ha veldig ektefølte mareritt. En storm treffer byen, og gatene og bygningene blir oversvømt. Max og Sander oppdager at en femte gutt var til stedet den skjebnesvangre kvelden – han kan være nøkkelen til å finne ut hva som skjedde.

Premiere: 31. oktober på Viaplay, vises også på TV3

Okkupert sesong 3

Okkupasjonen er over. To år etter at russerne kom til Norge, er russiske myndigheter på vei hjemover. Norges olje- og gassproduksjon har blitt satt i gang igjen, og et nytt stortingsvalg skal gjennomføres samtidig som gamle konflikter blusser opp mellom de norske innbyggerne. Hva gjøres med landssvikerne? Og har russerne virkelig forlatt Norge? Den siste sesongen utforsker den norske nasjonalidentiteten og skildrer et land på kanten av demokratisk oppløsning.

Sesongpremiere på Viaplay høsten 2019.

Det store eksperimentet

Viaplay inviterer barna med på et lærerikt og underholdende juleeventyr i desember når den tredje sesongen av julekalenderen «Det store eksperimentet» er tilbake. Denne gangen skal Håvard Lilleheie hjelpe barna Isabel og Emil med naturfaglige og vitenskapelige oppgaver for å redde jula fra den onde Professor Primus, spilt av Anne Marie Ottersen.

Sesongpremiere: 1. desember på Viaplay

Fixi i Playland

Fixi blir barnas følgesvenn på Viaplay, og hovedpersonen i en ny animasjonsserie. Serien «Fixi i Playland» er en Viaplay Original på 20 episoder for barn i alderen 6-8 år. Fixi er et supergeni når det kommer til teknologi, og bor i Playland – landet bak Viaplay-skjermen. Med hjelp av sin avanserte robotarm og den elektriske håndmikseren Elis som medhjelper, sørger hun for at alle filmer og serier spilles som de skal.

Premiere: 13. september på Viaplay

UTENLANDSKE SERIER

Svenske Hollywoodfruer

Bøllete blondiner på sitt beste; Sveriges mest populære realityserie noensinne er tilbake med sin trettende sesong. Forvent deg en festlig overflod av spektakulære hendelser, overraskende møter og ville konfrontasjoner. Gjennom ti episoder får vi som vanlig følge Maria Montazami, Gunilla Persson, Elena Belle og Åsa Vesterlunds svimlende, glamorøse og ikke minst hektiske liv. I år gjør også Siv Cotton comeback og det ligger nok en gang an til en sesong full av intriger, latter, fjas og tårer.

Sesongpremiere høst 2019 på TV3, Viafree og Viaplay

Four Weddings and a Funeral

Maya, en ung, politisk kommunikasjonsdirektør får en bryllupsinvitasjon fra en gammel skolevenn i London. Hun legger jobb- og privatlivet bak seg og reiser til England for å gjenoppta kontakten med gamle venner, bare for å bli dratt inn i deres kaotiske liv - og kriser. Forhold blir styrket og ødelagt, politiske skandaler blir avslørt, kjærligheten gnister og slukker - og selvfølgelig blir det fire bryllup.. og en begravelse.

Premiere fredag 13. september på Viaplay

New Amsterdam sesong 2

New Amsterdam er tilbake for å svare på en rekke spørsmål seerne har etter den dramatiske siste episoden av første sesong. Den populære skuespilleren Ryan Eggold (The Blacklist) spiller Max Goldwin, den sjarmerende og dyktige legen som blir direktør for et av USAs eldste sykehus. New Amsterdam er inspirert av Bellevue, USAs eldste offentlige sykehus. Som sykehusets nyeste medisinske direktør får Max i oppgave å rydde opp i et system som straffer pasientene og hindrer legene fra å gjøre det de kan best – redde liv.

Sesongpremiere onsdag 25. september på Viaplay

Empire sesong 6

Sesongpremiere onsdag 26. september

Fotball

Nordic Entertainment Group er den eneste broadcasteren i verden som har sendt UEFA Champions League eksklusivt på sine flater siden turneringen startet i 1992. Hver runde jobber noen av landets fremste fotballeksperter for å gi deg de siste reaksjonene og analysene av kampene, lagene og stjernespillerne. Alle kampene fra UEFA Champions League kan ses på Viaplay fra 17. september. Enkelte kamper sendes også på Viasport og Viasat 4.

Mer fotball

I tillegg til UEFA Champions League kan du se en mengde med internasjonal fotball på Viasat 4, Viasport-kanalene og Viaplay. LIGAER: • Bundesliga (tysk) • Championship (engelsk) • League One (engelsk) • League Two (engelsk) • Ligue 1 (fransk) • Æresdivisjonen (nederlandsk) • Jupiler League (belgisk) • Premiership (skotsk) • Brasiliansk ligafotball (vises kun på Viaplay) TURNERINGER/CUPER: • UEFA Champions League • UEFA Youth Cup • UEFA Super Cup • FA Community Shield • FA Cup • Ligacup

Håndball

Nordic Entertainment Group vil i årene som kommer til å være hovedleverandør av håndball på norske tv-skjermer. På våre flater kan du se: • Håndball-EM menn • Håndball-EM kvinner • Håndball-VM menn • Håndball-VM kvinner • EHF Champions League menn • EHF Champions League kvinner • Bundesliga menn • EHF Cup menn

EM og VM sendes annethvert år. Førstkommende mesterskap er damenes verdensmesterskap i desember som spilles i Japan. Deretter kommer herrenes europamesterskap i januar 2020 i Norge, Sverige og Østerrike. Håndball sendes på TV3, Viasat 4, Viasport, Viafree og Viaplay.

Håndball-VM starter 30. november på TV3, Viasat 4 og Viaplay

Skøyter

Nordic Entertainment Group har sikret seg de eksklusive nordiske rettighetene til å vise hovedkonkurransene til ISU, International Skating Union, frem til 2022/23-sesongen. Fra høsten 2019 vil nærmere 400 timer med hurtigløp og kunstløp i verdensklasse fra ISU-konkurranser verden rundt bli vist direkte på Viaplay og Viafree, på Viasport-kanalene, og på fri-TV-kanalene.

NENT Group kommer til å tilby seere i Sverige, Norge, Finland og Danmark eksklusiv dekning av følgende ISU-konkurranser:

VM og EM på skøyter, hurtigløp Verdenscup på skøyter, hurtigløp VM og EM på skøyter, kortbaneløp Verdenscup på skøyter, kortbaneløp VM og EM i kunstløp ISU Grand Prix, kunstløp VM og EM i synkronisert kunstløp

Rugby-VM

England, Frankrike, Irland, Italia, Skottland og Wales spilles i den årlige Six Nations Championship i rugby. Turneringen har røtter helt tilbake til 1883, men formatet slik vi kjenner den i dag stammer fra 2000.

NENT Group har også sikret seg rettighetene til VM i rugby, som i 2019 går av stabelen i Japan mellom september og november.

Rugby: Six Nations og VM i rugby kan du se på Viasport og Viaplay

Annen sport

Nordic Entertainment Group har et svært bredt spekter av sportsrettigheter, og viser alt fra kampsport til motorsport og esport. Her er noen av de største av de øvrige sportsrettighetene:

Ishockey (NHL og VM) Motorsport (Formel 1, 2, 3, NASCAR, MotoGP, IndyCar, Rally, Endurance, Speedway, Supercars, W Series) Amerikansk Fotball (NFL inkludert Super Bowl) Fighting (UFC, Cage Warriors, Diverse boksing) Tennis (ATP Masters 1000, ATP World Tour Finals, WTA) Golf (Asian Tour, PGA European Tour, US Open, LPGA Events, The Open, Ryder Cup) Diverse Basketball, e-sport, Volleyball, MLB Baseball, Dart, Bowling, Badminton og mye mer.

• tv3
  • viafree