FOTO: Ritzau Scanpix

Slik blir Norges vei videre i håndball-VM: - Hovedrunden blir ekstremt spennende

Norges håndballgutter tar med seg to poeng inn i hovedrunden, og skal møte Portugal, Algerie og Island på veien til å forhåpentligvis ta seg til kvartfinalen i VM. Norges kamper ser du på Viaplay og TV3.

Etter en vanskelig start med tap mot Frankrike, har håndballgutta skjerpet seg og vunnet sine to siste kamper i det innledende gruppespillet. Nå venter spennende kamper i hovedrunden, der Norge bør ha full pott for å ta seg til kvartfinalen.

Onsdag 20. januar klokken 20.30 er Portugal motstander. Deretter står Algerie for tur fredag 22. januar klokken 20.30, før det hele forhåpentligvis skal avgjøres mot Island søndag 24. januar klokken 18.00. Kampene sendes på Viaplay og TV3.

Viaplays håndballekspert Ole Erevik sier at kampen mot Portugal kan ha alt å si om Norge skal komme seg videre i turneringen.

- Hovedrunden blir ekstremt spennende, og den starter med det som trolig blir nøkkelen: Portugal. Tap betyr trolig farvel til kvartfinale og dermed medaljesjanser. Med en seier ligger veien igjen åpen for at håndballgutta kan nå sine målsettinger. Algerie er et lag vi kommer til å slå, mens Island på søndag kan bli en spennende, nordisk batalje, sier Erevik.

- Jeg tror fortsatt på kvartfinale, men er veldig spent på kampen mot Portugal - det er et meget godt håndballag, utdyper han.

Sendeskjema Norges kamper i hovedrunden:

20/1 kl. 20.30: Norge-Portugal (Viaplay og TV3)
22/1 kl. 20.30: Norge-Algerie (Viaplay og TV3)
24/1 kl. 18.00: Norge-Island (Viaplay og TV3)

Fullstendig sendeskjema for håndball-VM finnes vedlagt nederst i denne artikkelen.

Thomas Horni

Kommunikasjonsrådgiver Sport 93858628