Slik ser du PPV-fighten mellom Poirier og McGregor på Viaplay

Natt til søndag er det duket for gigantoppgjøret mellom Dustin Poirier og Conor McGregor. Kampen sendes som pay-per-view på Viaplay, og du kan også få med deg alt fra oppladningen til innveiing og pre-lims på NENT Group sine flater.

To av UFC-sirkusets aller største rivaler, Dustin Poirier og Conor McGregor, skal natt til søndag møtes for tredje gang, når UFC264 arrangeres i Las Vegas. Stjernene har vunnet ett oppgjør hver, og nå skal det hele avgjøres i en fullspekket fightingsending som vises på Viaplay.

Hovedsendingen starter med pre-lims fra klokken 02.00 på Viaplay og V sport +, mens Viaplay tar over og sender alene som PPV fra klokken 04.00.

- Poirier kommer inn med masse selvtillit i ryggsekken etter å ha revansjert KO-tapet i deres første kamp og ikke minst grunnet erfaringen fra at han spiste Conors bomber uten å gå ned i sist kamp grunnet bedre defensiv teknikk. Conor kommer derimot inn med masse press på seg. Han er fremdeles sportens største stjerne, men med et nytt tap her er han plutselig degradert fra å være relevant i tittelsammenheng i sportens tøffeste divisjon til å bli på grensen til sportslig irrelevant, kun en showfighter, sier Viaplays fighting-ekspert Andreas Lagaard.

Lagaard skal kommentere UFC264 sammen med MMA-utøver Kenneth Bergh. Lagaard mener begge er helt avhengige av å ta seieren.

- En seier her for Poirier sementerer hans plass i toppen av lettvekt og en ny tittelsjanse mens Conors stjerne vil falme betraktelig. En seier for Conor vil gjenopplive McGregor-æraen og gi iren sjansen til å ta tittelen til Oliveira og igjen bli verdens beste fighter.

Man må imidlertid ikke vente helt til helgen for å starte oppladningen til UFC264. Torsdag klokken 21.00 sendes Viaplay Fighting Pod på Viaplay og V sport 1, og i det 90 minutter lange programmet vil Viaplays Christian Ramberg sammen med Lagaard og Bergh gå gjennom kampkortet og komme med analyser og reportasjer. Lyden fra programmet vil også være tilgjengelig på de største podcast-plattformene.

I tillegg vil også innveiingen sendes natt til lørdag klokken 01.00 på Viaplay og V sport 1.

UFC 264: Poirier vs McGregor III og hele hovedkortet fra UFC 264 er kun tilgjengelig som pay-per-view for 499 kroner.

- Dette er både spektakulært show og blodig alvor. Sportens desidert største showmann skal vise at han fortsatt er i verdenstoppen, og vi regner med at en stor del fighting-interesserte nordmenn som vanlig vil sitte klar for å få dette med seg, sier sportssjef i NENT Norge, Kristian Oma.

NENT Group fortsetter å vise flesteparten av UFC-eventene som del av den vanlige sportspakken, mens et mindretall blir tilgjengelig som PPV. For nåværende og kommende PPV-eventer, besøk viaplay.no/ppv.

• Kampsport

• ufc