Filippa Wallestam, innholdssjef i NENT Group.

Stjernespekket mafiadrama fra Irland får premiere på Viaplay til høsten

Den internasjonale Viaplay-serien Kin spilles inn i disse dager i Dublin, med store stjerner som Aidan Gillen (Game of Thrones), Charlie Cox (Daredevil), Clare Dunne (Herself) og Ciarán Hinds (Red Sparrow) i hovedrollene. Kin er en klassisk historie om blodsbånd, kjærlighet og lojalitet hos en irsk familie som blir innblandet i en mafiakrig. Eksklusiv premiere til høsten i år på Nordic Entertainment Groups strømmetjeneste Viaplay.

Nordic Entertainment Group (NENT Group) fortsetter å satse på internasjonale originalserier til strømmetjenesten Viaplay. Etter store produksjoner som The Defeated, Vi barna fra Bahnhof Zoo, The Head og The Swarmkommer nå det irske mafiadramaet Kin, skrevet av den kritikerroste forfatteren Peter McKenna (Red Rock, The Last Kingdom).

– Denne serien inneholder alt man kan håpe på fra et internasjonalt drama av høyeste kvalitet. Et velskrevet manus, et ekstremt begavet team foran og bak kameraet, og en veldig gripende historie om sorg, kjærlighet, smerte og de sterke båndene som knytter mennesker sammen. Kin kommer til å bli et fantastisk tilskudd til vår allerede sterke rekke med internasjonale originalserier i år, og jeg gleder meg til at vi kan vise den til seerne våre, forteller innholdssjef i Viaplay, Filippa Wallestam.

Rollebesetningen byr på både irske og internasjonale stjerner, som Aidan Gillen (Game of Thrones), Charlie Cox (Daredevil), Clare Dunne (Herself), Ciarán Hinds (Red Sparrow), Sam Keeley (The Cured), Emmett Scanlan (Peaky Blinders) og Maria Doyle Kennedy (Outlander). Serien regisseres av kritikerroste Diarmuid Goggins og Peter McKenna er manusforfatter.

Kin produseres av BRON Studios og Headline Pictures, i samarbeid med RTÉ, Nordic Entertainment Group og Creative Wealth Media, med støtte fra Screen Ireland og The Broadcasting Authority of Ireland (BAI).

Kin spilles inn i disse dager i Dublin og kommer til å ha premiere mot slutten av 2021 eksklusivt på NENT Groups strømmetjeneste Viaplay.

Fredrik Olimb

Pressekontakt Pressesjef, Viaplay Norge Viaplay +47 93290065