Foto: Felix Palmqvist / Viaplay

«Threesome» er Viaplays neste internasjonale dramaserie

Den intense og dramatiske ungdomsserien Threesome er Viaplays neste internasjonale dramasatsing, med de unge skuespillerne Matilda Källström og Simon Lööf i hovedrollene. Serien tar opp temaer som kjærlighet, sex og svik, og har planlagt premiere i 2021 på NENT Groups strømmetjeneste Viaplay.

David (Simon Lööf) og Siri (Matilda Källström) er et ungt par som bor i London og har vært sammen siden videregående. Overbevist om at begge har funnet den store kjærligheten har de trosset normene og startet et liv sammen tidlig. Men i løpet av en fuktig kveld ute møter de Camille (Alma Jodorowsky), en fransk kunststudent som tester grensene til det unge og etablerte paret på et påfølgende nachspiel. Der og da virker det spennende og ufarlig, og ingen av dem har noen anelse av konsekvensene som er i vente.

– Det er med skrekkblandet glede jeg spiller denne hovedrollen. Det er en ære å kunne fortelle om sex og forhold på denne måten, og da jeg leste manuset for første gang, følte jeg at dette virkelig er noe helt nytt. Siri er en drømmerolle. Selv om hun skremte meg i begynnelsen, har Siri nå blitt en del av den jeg er og omvendt. Jeg kjenner henne, og hun har lært meg ting om meg selv som jeg aldri har tenkt på. Det å kunne jobbe med talenter som Simon Lööf og regissøren Lisa Linnertorp er alt jeg noen gang kunne ønsket meg, sier Matilda Källström.

Threesome-kollega Simon Lööf er et tidligere hockeytalent som i dag har satset fullt ut på skuespilleryrket, og som spiller sin første store rolle i den nye ungdomsserien.

– Lisa Linnertorp er et geni. Å få et manus og regi fra henne er sannsynligvis det beste som kan skje i starten av min skuespillerkarriere. Hun har virkelig lagt sjelen i denne serien, og jeg er så glad for å være en del av dette. Jeg håper jeg kan gjøre henne stolt og gjøre en best mulig jobb med dette utrolige manuset. At jeg også får spille mot Matilda Källström er virkelig en gave. Hun er en stjerne og gjør jobben min så mye lettere, sier Simon Lööf.

Den erfarne skuespilleren Lisa Linnertorp (Broen, Hidden: Førstefødt) har skrevet manuset og debuterer som regissør med Threesome.

- Å kunne regissere mitt eget materiale og det mest talentfulle, modige unge ensemblet jeg noensinne har sett, er en stor glede. Å kunne gjøre det i samarbeid med Viaplay som virkelig tør å investere og stole på skaperne sine, føles fantastisk. Jeg gleder meg til å dele historien om Siri og David med publikum, sier Linnertorp.

Dramaserien Threesome vil være en av Viaplays store internasjonale nyheter i 2021.

– 2021 er virkelig året da Viaplay trer med stormskritt inn i Young Adult-sjangeren. Threesome er en romantisk ungdomsserie som på en modig og viktig måte tar opp temaene sex, kjærlighet, forhold og tabuer som eksisterer i dag. Det er alltid gøy å investere i nye, unge talenter, og det blir utrolig spennende å se sluttresultatet, sier Filippa Wallestam, innholdssjef i NENT Group.

Den internasjonale dramaserien Threesome har premiere på NENT Groups strømmetjeneste Viaplay i 2021.

Fredrik Olimb

Pressekontakt Pressesjef, Viaplay Norge Viaplay +47 93290065