Viaplay lanserer live action-serien «Taylor’s Island»

Viaplay lanserer live action-serien «Taylor’s Island»

NENT Groups strømmetjeneste Viaplay lanserer en ny serie rettet mot barn i alderen seks til elleve år. Taylor’s Island følger Taylor Young, en jente som er fascinert av mysteriet rundt en mystisk øy. Serien har premiere på Viaplay senere i 2021.

I denne actionfylte komedien møter vi Taylor Young, en jente som har blitt fascinert av mysteriet og fenomenene rundt en helt spesiell, mystisk øy helt siden onkelen hennes forsvant i det samme området. Taylor og vennene hennes Nori, Ellis, Meesha og lillesøsteren hennes, Lila, vil avsløre øyas hemmeligheter og uforklarlige hendelser.

På jakt etter sannheten begynner vennene deres sitt livs eventyr med hvite strender, skjulte skatter, kryptiske gåter, en by full av fargerik karibisk kultur og spennende legender som venter på å bli avslørt.

Viaplay trapper raskt opp satsingen på originalinnhold til de yngste, og har flere egenproduserte barnetitler som Sagaer om Saga, Fixi i Playland, Mias magiske verden og Peppy Pals.

Strømmetjenesten tilbyr allerede nå et bredt tilbud av Nickelodeons populære innhold, og samproduksjonen til Taylor’s Island er derfor et naturlig neste skritt for å styrke vårt samarbeid med ViacomCBS ytterligere. Denne kreative live action-serien er fartsfylt, morsom og full av eventyr og mystikk som vil appellere til de yngste seerne våre, sier innholdssjef i NENT Group, Filippa Wallestam.

Serien består av 20 episoder og er laget i samarbeid med Nickelodeon International og den australske radio- og TV-stasjonen Network 10, som eies av ViacomCBS. Serien er produsert av Fremantle og har premiere på Viaplay senere i 2021.

Fredrik Olimb

Pressekontakt Pressesjef, Viaplay Norge Viaplay +47 93290065