MTG TV kjøper studentprosjektet Fantasy Paradise Hotel

MTG utvider stadig Paradise Hotel-universet, og kjøper seg inn i et studentprosjekt som for tiden har spredd seg viralt. Nettspillet er laget av studenter fra NTNU, og inspirert av fantasy football-spill kan fansen danne sin egen Paradise Hotel-allianse og vinne poeng basert på det som skjer i programmet i virkeligheten. Med dette samarbeidet har MTG tatt nok et grep om interaksjonen mellom programinnhold og seerne.

Fantasy Paradise Hotel startet som et studentprosjekt, spredde seg som ild i tørt gress i studentmiljøer og ble plukket opp av MTG gjennom artikler i ulike studentaviser. Like etter ble det opprettet kontakt mellom studentene bak prosjektet og MTG.

- I utgangspunktet er det ikke lov for utenforstående å benytte verken merkevaren Paradise Hotel, bilder eller annet materiale som TV3 har produsert i tilknytning til programmet, men vi syns dette spillet var en så kreativ og gøyal idé at vi heller ville kjøpe hele prosjektet enn å komme viftende med pekefingeren, sier administrerende direktør i MTG TV, Morten Micalsen.

Paradise Hotel har blitt mer enn et lineært TV3-program, det har blitt et helt underholdningsunivers. MTG har en ambisjon om å nå ut med innhold til og kommunisere med publikum på flere ulike plattformer, og har de siste sesongene benyttet ny teknologi og knyttet til seg eksterne partnere. Som underholdningskonsern er det viktig å være til stede i folks liv der de faktisk befinner seg til daglig.

- Vi ønsker å tiltrekke oss unge, kreative krefter og vi tror på initiativer som dette. Det å komme på å lage et slikt spill og ikke minst å gjennomføre det beviser at det kan være mer å hente, kanskje starten på mange flere gode samarbeid og innovasjon, fortsetter digitaldirektør i MTG Norge, Trygve Refvem.

Studentene Håvard Magne Fagervoll, Frederik Nygaard, Jon-Anders Kabbe, Raymi Toro Eldby og Tormod Bjørnhaug studerer kommunikasjonsteknologi ved NTNU og lagde spillet for å lære seg mer om nye teknologier.

- Vi er fem masterstudenter som har drevet med mange prosjekter ved siden av studiet. Alle har hatt lyst å lære nye teknologier innenfor webutvikling og da passet det bra å lage Fantasy Paradise Hotel. Vi syntes det er utrolig gøy at det er så mange som spiller spillet, og håper at samarbeidet med MTG kan åpne nye spennende muligheter for oss, sier Frederik Nygaard, en av studentene bak prosjektet.

Studentene skal fremdeles drifte og utvikle spillet, mens MTG står for innhold og markedsføringen av det. Sjekk ut Fantasy Paradise Hotel her: https://fantasyparadise.no

Trenger du å oppdatere deg på handlingen i årets sesong? På Viafree kan du se alle episodene gratis: https://www.viafree.no/programmer/underholdning/paradise-hotel

• mtg

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtiden for underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV og radio, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG er født i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').