Gå videre til innhold
F.v: Jesper Malm, Kyrre Hellum, Silje Torp, Odin Waage, Inga Ibsdotter Lilleaas og Duc Mai-The.  Foto: TV3/Bendik Stalheim Møller
F.v: Jesper Malm, Kyrre Hellum, Silje Torp, Odin Waage, Inga Ibsdotter Lilleaas og Duc Mai-The. Foto: TV3/Bendik Stalheim Møller

Rekyl – en fengslende krimserie fra Oslos underverden

Hvem vokter vokterne? En gjeng kriminelle begynner å etterforske politiet for korrupsjon. De vil snu spillet – og finne pengene og dopet som forsvant sporløst under razziaen som førte dem i fengsel. Rekyl er en konspirasjonsthriller fra Oslo, fortalt fra forbryternes perspektiv. Premiere torsdag 5. april kl. 21.00 på TV3 og Viafree.

Robin Wold (24) er på vei ut av fengsel etter å ha sonet for å ha deltatt i smugling av et enormt parti kokain. Storebroren Marius ble skutt og drept under razziaen, men Robin har lagt det hele bak seg – alt han ønsker seg er en ny start. Robin har studert juss i fengselet og håper på en praksisstilling i farens advokatfirma, men utenfor murene venter torpedoer, dårlige venner og politispanere som følger hver lille bevegelse nøye, og som gjør hva de kan for å sabotere prøveløslatelsen.

Hovedrollene spilles av Odin Waage (Hvaler, Sammen, Øyevitne), Silje Torp (Vikingane), Jesper Malm (Rebecka Martinsson), Inga Ibsdotter Lilleaas (Kvinner i for store herreskjorter, Unge lovende) og Kyrre Hellum (Lilyhammer). I øvrige roller finner vi blant andre Petronella Barker og Gard Eidsvold.

– Det begynte som en politiserie. Men vi ble etterhvert mer opptatt av de kriminelle og deres måte å tenke på. Det er jo ikke så ulikt forfatteres tankegang, sier Kristine Berg, produsent for serien og serieskaper sammen med Arne Berggren.

– Akkurat som forfattere og alle som jobber i kreative yrker, har de kriminelle en utpreget optimistisk innstilling til at ting skal løse seg, uten voldsom respekt for lover og regler. De er ofte einstøinger som tenker at de er smartere enn folk flest, og det er gjerne derfor det går galt – de lurer alle rundt dem, men til syvende og sist også seg selv, sier Berg, som understreker at dette i utgangspunktet ikke er noen nordic noir.

– Vi kaller det en laidback og litt feelgood thriller.

Den første episoden av Rekyl er tilgjengelig for journalister her:: https://clipsource.se/list/latest

Premiere: Rekyl, torsdag 5. april kl. 21.00 på TV3 og Viafree.

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtiden for underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV, radio og strømmetjenester, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG har sitt opphav i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').

Line Vee Hanum

Pressekontakt Kommunikasjonsdirektør Nordic Entertainment Group Norge +47 92 24 04 64
Ellen Ihme

Pressekontakt Pressekontakt Kanalansvarlig for TV6. Innkjøpte serier og egenproduksjoner på TV6 og TV3, sosiale medier +47 45 47 01 89

Relatert materiale

Nordic Entertainment Group TV er fellesbetegnelsen på gratiskanalene TV3, TV6, Viasat 4 og Viafree.

Nordic Entertainment Group (NENT Group) er Nordens ledende underholdningsleverandør. Vi underholder millioner av mennesker hver dag med våre strømmetjenester, TV-kanaler og radiostasjoner, og våre produksjonsselskaper skaper nytt og spennende innhold for medieselskaper i hele verden. Vi gjør livet mer underholdende ved å tilby de beste og mest varierte opplevelsene – fra direktesendt radio og sport, til filmer, serier, musikk og egenproduserte programmer. Med hovedkvarter i Stockholm er NENT Group en del av Modern Times Group MTG AB, et ledende internasjonalt digitalt underholdningskonsern som er notert på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ og ‘MTGB’). NENT Group vil etterhvert noteres separat på Nasdaq Stockholm.

Nordic Entertainment Group TV