Gå videre til innhold
Smart ekspert: Den maskinen, Nespresso Expert, tar liten plass på benkeplassen og har smarte funksjoner og tilkobling til mobilen

Nespresso Expert: Kombinerer personlig tilpasning og innovativ design

Expert er den første Nespresso-maskinen med americano-innstilling, som skreddersydd for norske kaffevaner. Maskinen er også den første som har tre ulike temperaturinnstillinger, i tillegg til eget utløp for varmt vann.

Innovasjon og tilpasning er kjernen i Nespresso og den nye Expert-maskinen. Alt fra temperatur til koppstørrelser kan enkelt tilpasses, og gjør det mulig å brygge Grand Cru-kaffe etter din personlige smak.

Den nye maskinen tilbyr:

• 4 koppstørrelser– ristretto (25 ml), espresso (40 ml), lungo (110 ml) og nye americano (25 ml kaffe og 125 ml varmt vann)
  • 3 temperaturinnstillinger
  • Varmtvannsfunksjon med et separat utløp
  • Tilkobling til Nespresso app gjennom Bluetooth Smart® teknologi
  • Maskinen skrur seg automatisk av etter 9 minutter

Endelig americano

– Nordmenn flest drikker svart kaffe. Derfor er Expert som skreddersydd for norske kaffevaner. Den brygger americano med 25 ml kaffe, etterfulgt av 125 ml varmt vann. Denne tilberedelsen reduserer bitterheten i ettersmaken og gjør kaffen mild og rund, sier kaffeekspert Mari Lønne Wergeland i Nespresso.

Du kan lage americano med alle Nespresso sine ristretto- og espressokapsler, og mengden kaffe og vann kan også stilles inn etter personlig preferanse.

Smart ekspert

Maskinen er ikke bare innovativ i funksjon, men også i sin design.
Nespresso ­Expert er en ny generasjon maskindesign med en veggflat form, som sparer verdifull benkeplass på kjøkkenet, sier maskinekspert Petter Hagberg i Nespresso.

Nespresso Expert er utstyrt med intelligent Bluetooth Smart®-teknologi, som sømløst kobler til Nespresso-appen på telefonen. I appen kan du lagre din favorittinnstilling, og stille inn bryggetidnår det passer deg. Appen vil også gi beskjed når kaffebeholdningen begynner å minke og når maskinen trenger en rens.

Maskinen kommer i to modeller – Nespresso Expert og Nespresso Expert&milk. Nespresso Expert&milk har integrert Aeroccino 3 melkeskummer.

Begge modellene kommer i to farger: Off Black og Anthracite Grey, med matte og blanke overflater i børstet aluminium. Den har justerbar dryppeskål, som gjør det enkelt å veksle mellom ulike kaffestørrelser.

Nespresso Expert og Expert&milk er tilgjengelig i Nespresso Boutiques og online på nespresso.com. Prisen er kr 2499 for Nespresso Expert og kr 2999 for Nespresso Expert&milk.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Mari Lønne Wergeland, Coffee Ambassador i Nespresso Norge
Telefon: 450 60 465, E-post: Mari.Wergeland@nespresso.com

Petter Hagberg, maskineksperti Nespresso Norge
Telefon: 977 47 361, E-post: Petter.Hagberg@nespresso.com

Geir Kronbæck, leder for Nespresso Norge
Telefon: 95 18 06 12, E-post: Geir.Kronbaeck@nespresso.com

Nestlé Nespresso SA er pioneren og referansen til porsjonskaffe av høyeste kvalitet. Nespresso, med hovedkontor i Lausanne i Sveits, opererer i 64 land og har over 12 000 ansatte. I 2015 besto det globale butikknettverket av over 450 eksklusive Nespresso Boutiques. For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside nestle-nespresso.com.

Gro

Pressekontakt Brand Communication Manager

Nespresso Norge

Nestlé Nespresso SA er et heleid datterselskap av den internasjonale Nestlé Group. Historien begynte med en enkel og revolusjonerende idé: Å gi alle muligheten til å lage den perfekte kopp espresso - akkurat som en dyktig barista.

Fra starten i 1986, har Nespresso omdefinert og revolusjonert måten millioner av mennesker i dag nyter sin kaffe, og det har formet den globale kaffekulturen. Nespresso er ikke bare en kaffe, det er en ekte opplevelse som kombinerer perfeksjon og glede, enkelhet og estetikk.

Nespresso har utviklet seg fra å være en pioner og trendsetter, til å ha blitt referansen innen porsjonskaffe-kategorien gjennom en enestående satsing på å levere den ultimate kaffeopplevelse til våre forbrukere. Dette er hjørnesteinen som selskapet ble grunnlagt på, og det er grunnlaget som har fostret den utrolige veksten Nespresso har hatt.

Nespresso er til stede i nesten 60 land over hele verden, og har hovedkontor i Lausanne, Sveits. Våre over 12.500 ansatte verden over er fokusert på å fortsette å gi den beste kaffen og eksklusive tjenester til kaffeelskere.

Nespresso Norge ble etablert i 2003. Vi er mer enn 150 ansatte og har 8 Boutiques: Oslo Egertorget, Storo Storsenter, Sandvika Storsenter, Strømmen Storsenter, Ski Storsenter, Stavanger, Bergen, Trondheim Solsiden kjøpesenter.

For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside: www.nestle-nespresso.com.