Nespresso hyller Italia med to nye kaffevarianter

Nespresso hyller Italia med to nye kaffevarianter

Nespresso lanserer to nye kaffeblandinger i begrenset antall, inspirert
av de italienske kaffebyene Trieste og Napoli.

Stemningsfulle piazzaer, unik arkitektur og et kjøkken i verdensklasse: La Dolce Vita i Italia er evig forlokkende.

Trieste - en kulturell smeltedigel

I Trieste har tyskere, øst-europeere og latinamerikanere tilført sitt eget kulturpreg på det italienske.
Kaffedrikkingen speiler byens mangfold, og variasjonene er mange. Stor eller liten kopp, med eller uten melk- i Trieste er alt lov.

Trieste Limited Edition Grand Cru er en delikat blanding av arabicabønner, kjennetegnet ved rund tekstur, hint av sjokolade og hasselnøtter og et friskt innslag av frukt. Kaffen har et intensitetsnivå på 9 og egner seg best som en ristretto (25 ml). Melkeentusiaster vil oppleve at kaffen får en helt ny karakter når den serveres som cappuccino.

Napoli - der kun espresso er kaffe

Pulserende Napoli ligger i Sør-Italia, og er byen der trenden med å drikke kaffe i hjemmet startet. Slik gikk den mørke drikken fra å være forbeholdt aristokratene på kaffehus, til å bli allemannseie. I motsetning til Trieste, drikkes kaffen i Napoli kun på en måte: liten og mørk. For napolitanerne er ordet ”kaffe” synonymt med det vi andre kaller espresso.

Napoli Limited Edition har høy intensitet, røykfylte undertoner og treaktige aromaer. Kaffen er
en blanding av arabicabønner med et hint av Robusta, samt og et sirupspreg. Aromaen har undertoner av sorte teblader. Limited Edition Napoli har et intensitetsnivå på hele 11, så denne er ikke for nybegynnere. Drikkes som en ristretto (25 ml) eller en enda mindre kopp (15-20 ml.) for en autentisk smaksopplevelse.

Begge kaffetypene selges også som duopakker med en liten smaksguide slik at man kan
sammenligne de to Grands Crus-kaffeblandingene.

Trieste og Napoli Limited Edition er kun tilgjengelig i et begrenset antall. Kaffekapslene selges i Nespresso Boutique, på nespresso.com, mobile.nespresso.com, via Nespresso Club på 800 87 600, samt via applikasjoner til iPad, iPhone og Android.

Pris 3,90 per kapsel (39 per kaffeeske med 10 kapsler)

Tilgjengelig fra 8. april 2013

Nestlé Nespresso SA er pioneren og referansen for porsjonskaffe av høyeste kvalitet. Fra hovedkontoret i Lausanne i Sveits opererer Nespresso i mer en 50 land, og har mer enn 7000 ansatte i hele verden. I 2011 drev selskapet et globalt nettverk bestående av 270 eksklusive butikker. Nespresso oppnådde salg på over 3,5 milliarder sveitsiske Franc og en organisk vekst på mer enn 20%.

I Orbe og Avenches drives teknisk toppmoderne Nespresso kaffeproduksjon med en presisjon som i et sveitsisk ur. Kaffeteamet består av mange ulike kaffespesialister: kaffesmakere, aroma- og smakseksperter - de aller fremste kaffekjennerne. Som en del av Nespresso sitt unike bærekraftige utviklingsprogram, AAA, er også utvalgte agronomer, kaffeleverandører og bønder viktige aktører.

Nespresso Norden ble etablert i 2003 og har hovedkontor i Oslo. Totalt er det mer enn 180 faste ansatte fordelt i Nespresso sine virksomheter i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Nespresso har egne Nespresso Boutiques i Oslo, Bergen, Stockholm, Malmö, Århus og København.

Besøk Nestlé Nespresso sin internasjonale presseside: www.nestle-nespresso.com

Gro

Pressekontakt Brand Communication Manager

Nespresso Norge

Nestlé Nespresso SA er et heleid datterselskap av den internasjonale Nestlé Group. Historien begynte med en enkel og revolusjonerende idé: Å gi alle muligheten til å lage den perfekte kopp espresso - akkurat som en dyktig barista.

Fra starten i 1986, har Nespresso omdefinert og revolusjonert måten millioner av mennesker i dag nyter sin kaffe, og det har formet den globale kaffekulturen. Nespresso er ikke bare en kaffe, det er en ekte opplevelse som kombinerer perfeksjon og glede, enkelhet og estetikk.

Nespresso har utviklet seg fra å være en pioner og trendsetter, til å ha blitt referansen innen porsjonskaffe-kategorien gjennom en enestående satsing på å levere den ultimate kaffeopplevelse til våre forbrukere. Dette er hjørnesteinen som selskapet ble grunnlagt på, og det er grunnlaget som har fostret den utrolige veksten Nespresso har hatt.

Nespresso er til stede i nesten 60 land over hele verden, og har hovedkontor i Lausanne, Sveits. Våre over 12.500 ansatte verden over er fokusert på å fortsette å gi den beste kaffen og eksklusive tjenester til kaffeelskere.

Nespresso Norge ble etablert i 2003. Vi er mer enn 150 ansatte og har 8 Boutiques: Oslo Egertorget, Storo Storsenter, Sandvika Storsenter, Strømmen Storsenter, Ski Storsenter, Stavanger, Bergen, Trondheim Solsiden kjøpesenter.

For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside: www.nestle-nespresso.com.